دانستنی ها

این دو ماده مغز را جوان نگه می دارند

محققان دریافتند که خوردن غذاهای غنی از منیزیم و لوتئین ممکن است راهی برای بهبود سلامت مغز در افراد بالای 55 سال و کند کردن روند پیری در مغز باشد.

به گزارش ایسنا، طی یک مطالعه جدید، محققان دریافتند مغز افرادی که روزانه 550 میلی گرم منیزیم در رژیم غذایی خود مصرف می کردند، در سن 55 سالگی نسبت به افرادی که روزانه تنها 350 میلی گرم منیزیم مصرف می کردند، یک سال جوانتر بود.

به گفته محققان، دریافت منیزیم کافی منجر به بهبود قابل توجهی در سلامت مغز، حفظ عملکردهای شناختی و کاهش خطر یا طولانی شدن زوال عقل در سنین بالا می شود. تخمه کدو تنبل، بادام، دانه چیا، اسفناج آب پز، شاتوت، شیر سویا، بادام هندی و کره بادام زمینی منابع غنی منیزیم هستند.

محققان این مطالعه سن را در دریافت منیزیم مهم می دانند و حداقل 400 میلی گرم منیزیم در روز برای مردان 19 تا 30 ساله و 420 میلی گرم منیزیم در روز برای مردان بالای 31 سال توصیه می کنند.

آنها توصیه کردند که زنان 19 تا 30 ساله حداقل 310 میلی گرم منیزیم در روز و زنان بالای 31 سال 320 میلی گرم دریافت کنند.

دومین ماده ای که در جوان نگه داشتن مغز موثر است لوتئین است که در تقویت عملکردهای بینایی و شناختی از کودکی تا پیری نقش دارد. این یک کاروتنوئید غنی از آنتی اکسیدان است که در سبزیجات با برگ های تیره، ذرت، تخم مرغ و آووکادو یافت می شود که به عملکردهای شناختی کمک می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا