به گزارش مانیبان، زمان تحویل محصولات ایران خودرو در آخرین طرح فروش مشخص شد و باید دید این اتفاق تا چه اندازه بر قیمت نهایی محصولات تاثیرگذار خواهد بود.

Luna GRE و Fau Bastion NAT دو محصول برقی ایران خودرو که پس از حذف سیستم یکپارچه تخصیص خودرو در اولین طرح فروش این خودروساز حضور داشتند، افزایش قیمت نخواهند داشت. پس از تصمیم ایران خودرو برای اجرای طرح فروش ویژه، فعالان بازار این شبهه را مطرح کردند که مدیران این خودروساز قبل از اجرای طرح فروش شما، با هماهنگی مدیرکل سیاستگذاری خودرو مجوز افزایش قیمت را دریافت کرده اند تا محصولات عرضه شده در آن وارد بازار شوند این طرح با قیمت فاکتورهای جدید برای مشتریان.

شرکت ویژه جاده آبی در این طرح 117 هزار و 200 دستگاه از محصولات خود را عرضه کرد که مشارکت در فروش فوق العاده حدود 30 هزار دستگاه بود و مابقی به صورت پیش فروش به متقاضیان تحویل داده شد. طرح فروش ایران خودرو حدود سه میلیون متقاضی داشت که متقاضیان عادی مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانان و صاحبان خودروهای فرسوده به آن ملحق شدند.

تقاضای حدود دو میلیون و 200 هزار نفر برای خرید محصولات عرضه شده در فروش فوق العاده نشان داد که ثبت نام کنندگان نگران افزایش قیمت محصولات ایران خودرو هستند. از این رو شانس خود را امتحان کردند تا خودروی مورد نظر را از مسیر فروش فوق العاده به دست آورند. بر اساس بررسی های خبرنگار اختاز نیوز، ثبت نام کنندگان تحلیل کردند که در صورت افزایش قیمت خودروهای سوپرفروش گران نمی شوند و در صورت صدور افزایش قیمت برای خودروهای جاده ای ویژه برای این موضوع، متقاضیان شرکت کننده در پیش فروش طرح فروش جذب خواهد شد.

این تحلیل درست بوده و پس از اعلام نتایج قرعه کشی، ایران خودرو از متقاضیانی که برای محصولات ارائه شده در فوق فروش ثبت نام کرده و برنده شده اند، خواسته تا وجه را تکمیل کنند. اما متقاضیان شرکت در طرح پیش فروش با نگرانی اخبار افزایش قیمت محصولات شرکت های خودروسازی را دنبال می کنند. البته این نگرانی برای ثبت نام کنندگان دو محصول برقی مشمول این طرح فروش معنایی ندارد.

به نظر می رسد ایران خودرو در صورت دریافت مجوز با قیمت های اعلام شده، Fau Bastion NAT و Luna GRE را به مشتریان طرح پیش فروش تحویل می دهد. دلیل این مشکل را ابتدا باید در «جدید بودن مجوز قیمت این دو کالای وارداتی برقی» و سپس در اصرار مسئول سیاست گذاری خودرو برای برق انداختن بازار خودرو جستجو کرد.

خودروهای ایران اخیرا تاییدیه قیمت گذاری Luna GRE و Fau Bastion NAT را دریافت کرده است، بنابراین دلیلی برای افزایش مجدد قیمت وجود ندارد. همچنین این نگرانی وجود دارد که افزایش قیمت باعث توقف دریافت خودرو توسط متقاضیان شود. بنابراین ایران خودرو برای دو محصول برقی که به صورت پیش فروش به متقاضیان تحویل شود، برنامه ای ندارد. اما متولیان مسیرهای ویژه تمام تلاش خود را معطوف دریافت مجوز افزایش قیمت و اعمال آن در طرح پیش فروش کردند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما