اخبار روز

این دستگاه جایگزین تلفن همراه می شود!

براساس گزارش ها کلیپ ‌های کوچک و بدون صفحه‌ نمایش ساخته شده توسط طراحان سابق اپل می ‌توانند به عصر گوشی ‌های تلفن همراه هوشمند پایان دهند.

در سال 1984، از استیو جابز که در آن زمان 29 سال داشت، پرسیده شد که نظرش در مورد کامپیوترهای شخصی چیست. در آن زمان، تنها چند ماه از عرضه اولین کامپیوتر شخصی اپل، مکینتاش می گذشت، اما بنیانگذار اپل از قبل به دهه های آینده فکر می کرد. او گفت: “انواع رایانه‌ هایی که امروز داریم ابزار هستند.

در مرحله بعد، کامپیوترها به عنوان “عامل” عمل خواهند کرد. تقریباً مانند داشتن یک دوست کوچک است.» جابز آنقدر عمر کرد که نسخه اولیه این مفهوم را به ثمر رساند. او سیری را منتشر کرد، یک دستیار شخصی هوشمند و راهنمای آگاه که به عنوان نرم‌افزار کاربردی برای iOS اپل خدمت می‌کرد.او در حین نظارت بر تکامل از رایانه‌های رومیزی به لپ‌تاپ و سپس به تلفن‌های هوشمند دستی درگذشت.

در کنار او برای هر یک از این پیشرفت‌ها، Jony Ive بود، که طبق گزارش‌ها در حال حاضر روی چیزی که می‌تواند تکامل بعدی محاسبات شخصی باشد کار می‌کند: یک دستگاه هوش مصنوعی کوچک و بدون صفحه.

همانطور که ایندیپندنت گزارش می دهد، جانی آیو، طراح مشهور بریتانیایی، از زمان خروج از اپل در سال 2019، شرکت خود را تاسیس کرده است، که در حال حاضر در حال مذاکره پیشرفته با Open AI، مخترع Chat GPT (Chat GPT) تا “iPhone” برای ساخت است. مبتنی بر هوش مصنوعی». اطلاعات کمی در مورد ظاهر این دستگاه وجود دارد، اما غول فناوری ژاپنی سافت بانک بیش از یک میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

حدس و گمان ها در مورد اینکه این دستگاه چه شکلی می تواند داشته باشد، از یک بلندگوی مستقل با قابلیت چت GPT مانند آمازون اکو تا هدفون های هوشمندی که به کاربران گوشی های هوشمند هوش مصنوعی اجازه می دهد با آن صحبت کنند، متغیر است. هوش مصنوعی Open به درخواست ایندیپندنت برای اظهار نظر پاسخ نداد. با این حال، افرادی که با این موضوع آشنا هستند گفتند که این دستگاه نمایشگر نخواهد داشت، که نشان دهنده انحراف قابل توجهی از گوشی های هوشمند است.

در همان زمان، این ایده‌ها پیشنهاد می‌شوند که به نظر می‌رسد عمدتاً به دلیل پیشرفت‌های اخیر در ربات گفتگوی ویروسی باشد. هوش مصنوعی Open AI دو هفته پیش اعلام کرد که هوش مصنوعی آن اکنون به اینترنت دسترسی مستقیم دارد و می‌تواند «ببیند، بشنود و صحبت کند». با این حال، اگر نگاهی طولانی‌تر بیندازیم، جهش بزرگ بعدی می‌تواند بسیار جسورانه‌تر باشد. یکی دیگر از طراحان سابق اپل، عمران چاودوری، در حال حاضر روی چیزی کار می کند که معتقد است تکامل منطقی بعدی برای رایانه های شخصی است.

Chowdhury که در اختراع صفحه نمایش لمسی آیفون نقش داشت، همگرایی هوش مصنوعی با محاسبات مبتنی بر صدا و حرکت را برای ایجاد یک روش کاملاً جدید برای تعامل با فناوری متصور بود.

در نمایشگاه مد اخیر پاریس، Humane، شرکت جدید Chowdhury، از دستگاهی مرموز به نام Humane Ai Pin رونمایی کرد که شبیه یک ابزار شخصی آینده‌نگر پس از گوشی هوشمند است که به لباس می‌چسبد. و یک صفحه لیزر را بر روی هر سطحی مانند کف دست شما می تابد. این دستگاه همچنین می تواند به سوالات صوتی پاسخ دهد و دنیا را از طریق دوربین و سنسورهای کوچک ببیند.

این فناوری توسط مدل Naomi Campbell روی صحنه نمایش داده شد زیرا ارقام جدید وضعیت بد بازار گوشی های هوشمند را نشان می دهد. در میان گزارش‌هایی مبنی بر داغ شدن بیش از حد آیفون‌ها و سطوح ناایمن تشعشع، شرکت تحلیل بازار Canalys اعلام کرد که فروش گوشی‌های هوشمند به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه اخیر رسیده است.

چند سالی است که پایان عصر گوشی های هوشمند پیش بینی می شود. با این حال، پیشرفت‌های اخیر در زمینه هوش مصنوعی به این معنی است که یک الگوی محاسبات محیطی مبتنی بر هوش مصنوعی جدید را می‌توان به این حوزه نیز تعمیم داد، که بر خلاف ساعت هوشمند، نیازی به دستگاه همراه ندارد و بر خلاف یک دستگاه، نیازی به دستگاه همراه عینک هوشمند مانعی بین کاربر و دنیای واقعی نیست، آنچه مشخص است این است که دستگاه و فناوری بعدی به این سمت خواهد رفت: کوچک‌سازی رایانه‌های شخصی تا جایی که تقریباً ناپدید می‌شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا