اخبار روز

این دانه ها برای خواب عمیق، بهبودی و ایمنی سالم مفید هستند و التهاب و روند پیری را کاهش می دهند

پسته به ویژه در تقویت واکنش امواج گامای مغز مفید است و بادام زمینی پاسخ دلتای مغز را تقویت می کند. پاسخ دلتا برای خواب عمیق، بهبودی و ایمنی سالم مهم است.

آجیل به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها برای قلب مفید است، التهاب و روند پیری را کاهش می دهد.

دکتر. لی برک نویسنده این تحقیق گفت: نتایج این مطالعه نشان می دهد که آجیل به همان اندازه که برای بقیه بدن مفید است برای مغز نیز مفید است.

بر اساس گزارش دیلی انترتینمنت، افراد مختلف برای این تحقیق شش نوع آجیل مختلف مصرف کردند: گردو، گردوی آمریکایی، پسته، بادام زمینی، بادام هندی و بادام درختی.

امواج مغزی آنها با استفاده از EEG، الکتروانسفالوگرافی یا EEG اندازه گیری شد. نتایج این تحقیق نشان داد که انواع آجیل حاوی آنتی اکسیدان بوده و گردو دارای بیشترین مقدار است.

محققان خاطرنشان کردند که آجیل ها همچنین منبع اصلی فلاونوئیدها هستند.

خواص پسته

1. خواص آنتی اکسیدانی:

پوست پسته حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است. این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را که در طول متابولیسم سلولی ایجاد می شوند خنثی می کنند. این رادیکال ها باعث بیماری قلبی و سرطان می شوند.

2. بهبود سلامت قلب:

مصرف روزانه پسته، L دی کلسترول بد بدن را کاهش می دهد. این آجیل منبع غنی از اسیدهای آمینه است که از تشدید رگ های خونی و تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند.

3. مدیریت وزن:

برای کسانی که رژیم دارند، پسته انتخاب خوبی است. پسته کم کالری، پروتئین بالا و حاوی مقدار کمی چربی های اشباع شده و غیر اشباع است. همه برای حفظ وزن ایده آل بسیار مناسب هستند.

4. پیشگیری از بیماری های لکه زرد:

پسته حاوی آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی مانند لوتئین و زآگزانتین است. این آنتی اکسیدان ها به کاهش خطر ابتلا به بیماری لکه زرد در افراد مسن کمک می کنند.

5. کمک به بهبود هضم:

پسته منبع عالی فیبر است که تأثیر مثبتی بر عملکرد دستگاه گوارش دارد.

6. کمک به جذب آهن:

پسته حاوی مقدار زیادی مس است که به بدن کمک می کند آهن بیشتری از غذا جذب کند و این می تواند شانس مبارزه با بیماری هایی مانند کم خونی را افزایش دهد زیرا باعث افزایش تعداد هموگلوبین ها و افزایش جریان خون می شود.

7. پسته برای تقویت قوای جنسی:

پسته تاثیر زیادی بر عملکرد جنسی مردان دارد. مطالعات نشان داده است که مردان در صورت مصرف روزانه حدود 100 گرم آجیل به مدت سه هفته، می توانند اختلال نعوظ خود را حدود 50 درصد بهبود بخشند.

8. کنترل دیابت:

پسته حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش روند گلیکوزیشن و کنترل دیابت کمک می کند. آنها همچنین می توانند سطح قند خون و فشار خون را متعادل کنند.

9. خاصیت ضد التهابی:

محتوای ویتامین های ضد التهاب E و C موجود در پسته می تواند به کاهش التهاب در تمام قسمت های بدن کمک کند.

10. محافظت از نورون ها و اعصاب:

پسته حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است. این به تولید اسیدهای آمینه ضروری کمک می کند که تأثیر بسیار مثبتی بر ضربان قلب و عروق خونی دارند. بنابراین این مغزها نقش بسیار مهمی در حفظ سیستم عصبی بدن دارند.

11. تقویت سیستم ایمنی بدن:

پسته به دلیل داشتن منبع غنی ویتامین B6 می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. آنها سیستم ایمنی را تقویت می کنند و به طور موثر از عفونت ها و سرطان های مختلف جلوگیری می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا