اخبار خودرو

این خودروی ماکت بیش از ۱.۲ میلیارد تومان قیمت دارد!

این خودروی ماکت بیش از ۱.۲ میلیارد تومان قیمت دارد!

امسال سی امین سالگرد درگذشت آیرتون سنا قهرمان افسانه ای فرمول یک است. با توجه به محبوبیت زیاد این راننده برزیلی، شرکت های مختلف سعی می کنند به نحوی از او ادای احترام کنند. مک لارن یکی یکی از این شرکت ها بود که نسخه ویژه ای از ابرخودروی سنا را برای بزرگداشت آیرتون سنا ارائه کرد. همین چند روز پیش بود که شرکت آمالگام یک ماکت 1:8 از این نسخه ارائه کرد.

قیمت تقریباً مشابه تویوتا کرولا!

به گزارش خودروکار، اگر از طرفداران خودروهای ماکت هستید، باید بدانید که آمالگام یکی از تولیدکنندگان مطرح این نوع خودروها است. ماکت جدید این شرکت از نظر جزییات بسیار محتاط بوده و دقیقا طراحی مشابه نسخه اصلی مک لارن سنا دارد. طبق اعلام این شرکت، ساخت این ماکت بیش از 3000 ساعت زمان برده و مونتاژ هر دستگاه به 300 ساعت زمان نیاز دارد. تنها 30 دستگاه از این ماکت فوق العاده خاص تولید خواهد شد. نکته جالب این است که علاقه مندان به خرید این ماکت باید 21385 هزار دلار برای آن بپردازند (معادل تقریباً 1260 میلیون توکن). بد نیست بدانید که می توانید تویوتا کرولا 2024 را تنها با 700 دلار افزایش بودجه بخرید!

طرح استفاده شده در نسخه ویژه مک لارن سنا و ماکت آن به پرچم زادگاه آیرتون سنا، برزیل، اشاره دارد و شامل رنگ های زرد، سبز و آبی است. برای ادای حداکثر احترام، یک ماکت ترکیبی از پرتره آیرتون سنا در یک طرف بدن و کلاه ایمنی او در طرف دیگر نقاشی شده است. ناگفته نماند که نسخه واقعی مک لارن سنا نیز این طراحی ها را دارد. همانند این نسخه، ماکت آمالگام بر روی چرخ های مشکی رنگ و باله عقب آن سبز رنگ است. نوشته سنا روی این باله دیده می شود.

این ماکت ماشین بیش از 1.2 میلیارد توکن قیمت دارد!
این خودروی ماکت بیش از ۱.۲ میلیارد تومان قیمت دارد!

این شرکت برای ساخت ماکت آمالگام دقیقاً مشابه نسخه واقعی، داده های CAD را از مک لارن دریافت کرد و قطعات را با کمک فناوری چاپ سه بعدی تولید کرد. در مورد ابعاد نیز باید گفت که ماکت آمالگام تنها 59 سانتی متر طول دارد. این ماکت به طور کامل با دست توسط تیمی از صنعتگران متخصص مونتاژ می شود. به گزارش آمالگام، اولین ماکت تولیدی تحویل داده شده به مک لارن هفته گذشته در جایزه بزرگ موناکو ارائه شد. این را هم اضافه کنیم که آخرین ماشین این ماکت که عدد 30 را یدک می کشد متعلق به خانواده Ayrton Senna است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا