براساس گزارش ایده های ملی ؛ حمدآهیم عزیزی در مورد روند تحقیق فیلم گفت: “در طول تحقیقات ما ، ما به مکانهایی مانند کافه ها با دوربین رفتیم و رفتارهای بسیار ضعیفی داشتیم. با این حال ، در زمان تولید ، این فشار بیشتر از آنچه ما انجام داد حذف شد. شجاع
کارگردان تأکید کرد: وقت آن بود که فساد کمدی باشد. این فاجعه ای است که ما به چنین مشکلاتی می خندیم. باید اعتراف کنیم که این چیزها تلخ است و وقتی در مورد آن می خندیم ، ساده سازی موضوع است.
Mohsen Kiaei گفت: “من در سالهای اخیر فیلم های کمدی بیشتری دیده ام ، اما من نقش های جدی بازی کرده ام. ابراهیم پیشنهاد کرد که من نقش اصلی را بازی می کنم و گریس را بازی کردم. من از نقش های مختلف بسیار استقبال می کنم و این را با لهجه می خواستم و نقش چنین شخصیتی را بازی کنید.
پوریا رحیمی گفت: “همه ما می خواستیم در این فیلم یک فوتبالیست باشیم و بعد مسیر ما به سینما گذاشته شد.” همه ما می خواهیم همه وقایع موجود در این مستطیل سبز را ببینیم ، اما متأسفانه گاهی اوقات خبرهایی درباره فوتبال در نقاط مختلف جهان وجود دارد. امیدوارم فیلم هایی مانند فیلم ما در این زمینه بتوانند مؤثر باشند.
محسن کیائی در پاسخ به این سؤال که چرا فیلم جسورانه با مشکل فساد در فوتبال سر و کار نداشته است ، گفت: “ما به حس شجاعت کمی متفاوت نگاه می کنیم. این فیلم در شرایطی گفته می شود که در آن همه رهبران و بزرگان منطقه درگیر این فساد هستند. به عنوان مثال ، ما نتوانستیم آقای تاج را به این فیلم برساند که این فیلم را به تیم های بزرگ تهران برساند زیرا این دیگر یک فیلم نیست بلکه یک کار خبری است.
محمد بحرانی در مورد نقش این فیلم گفت: من با مردم صحبت کردم تا گویش شمالی در لانگرود را برای چند روز یاد بگیرند. وقتی ابراهیم فیلمنامه را به من نشان داد ، من محسن و مصطفی را ارائه دادم و خدا را شکر این فیلم ساخته شد.
وی افزود: “ما چند لحظه با آدل فردووی فقیر صحبت کردیم و من می خواهم آدل فردووی مور را ارائه دهم ، که چندین سال برای فساد در فوتبال جنگید ، بخشی از فیلم.”
عزیزی گفت: “روزی با یک فوتبالیست مشهور روبرو شدیم که اطلاعات خوبی در مورد فساد در فوتبال به ما می داد.” من نام این فوتبالیست را نمی دانم ، اما او هرگز بازی نکرد.
حسین جلیلی در مورد فیلمبرداری گفت: “کارگردان نظر خود را در مورد مستند گرفته بود و همچنین می خواست او را در فیلم داستانی نگه دارد. ما هر روز در مورد همه سکانس ها صحبت می کردیم و همه چیز را با هم بررسی می کردیم.
نیما جعفری جوزانی در مورد ویرایش این فیلم گفت: “بخش بزرگی از ویرایش فیلم از دکوراسیون کارگردان ناشی می شود و بخش های مستند فیلم کار سخت را افزایش داده است.
ماتین هایداریینیا تکرار کرد: “امیدوارم این فیلم موجی باشد و ما می توانیم در مورد تمام فساد هایی که در این طبقه اتفاق می افتد ، فیلمی بسازیم و هیچ کس کاری برای انجام آن ندارد.”
مصطفی کیا گفت: “ما همچنین تجربه مقابله با فساد در” خط ویژه “و” بارکد “را داشتیم. وظیفه ما این نیست که این کار را انجام دهیم ، بلکه انجام اندام های مربوطه است.
وی گفت: “ما همه خانواده فوتبال کیا و پرسپولیس هستیم و می خواستیم یک فیلم فوتبال بسازیم. محمد ابراهیم آزینی همیشه نگران آن بود.