در مقاله ای با دیدگاهی تاریخی، دکتر. ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به ادعای واهی امارات مبنی بر حاکمیت بر جزایر سه گانه و اثبات حاکمیت نهایی ایران بر این جزایر پرداخت.

وی در این مقاله گفت:

در 25 ام مهر 1403 (16 اکتبر) اولین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه (مشارکت استراتژیک برای صلح و رفاه) برای تعمیق مشارکت دو بلوک به ریاست چارلز میشل، رئیس جمهور شورای اروپا و شیخ تمیم امیر قطر رئیس دوره ای شورای همکاری خلیج فارس و با حضور اورسولا فون درلین رئیس کمیسیون اروپا و جاسم البداوی دبیرکل شورای همکاری برگزار شد. در بروکسل و در پایان این نشست بیانیه ای در 12 صفحه و 57 بند صادر شد که در آن در 2 بند 45 و 46 ایران مورد بحث قرار گرفت. در بند 46 باز هم ادعای کذب و قدیمی مربوط به جزایر سه گانه ایرانی وجود دارد که از ایران خواسته شده است تا به اشغال سه جزیره اماراتی تنب بورگ، تنب کوخ و ابوموسی پایان دهد. این ادعای کذب و بدون سند برای چندمین بار در بیانیه های مشترک با سازمان ها و کشورهای مختلف مطرح شده است.

زمانی که امارات متحده عربی توسط دولت انگلیس در سال 1971 مجدداً تأسیس شد و انگلیسی ها تصمیم به عقب نشینی از پایگاه ها و نقاط اشغالی در شرق مدیترانه گرفتند، انگلیسی ها این میراث دوران استعمار را به ارث بردند که بخشی از ایران را اشغال کرد. جزایر سه گانه تنب . او بزرگ، صغیر، صغیر، ابوموسی و بحرین را به عنوان روسای لشکرگاه های خود، آل خلیفه در بحرین، آل نهیان و سایر شیوخ را در امارات متخاصم که بعدها امارات مصلح نامیده شدند، منصوب کرد.

این امر در زمان محمدرضا شاه پهلوی بسیار مشهود بود که خود و پدرش وابسته به استعمار انگلیس بودند و از فرمان آن کشور اطاعت می کردند و عملاً بخش هایی از ایران را به دستور صریح لندن از جمله آرارات به آتاتورک و فیروزه تحویل دادند. در حالی که روستای شوروی سقوط کرد، بحرین به دست آل خلیفه و امارات به دست شیوخ بادیه نشین افتاد.

تمام قرآن ها و اسناد تاریخی نشان می دهد که سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی متعلق به ایران است.

در اوج قدرت استعماری شرکت هند شرقی در هند، در زمان آخرین نخست وزیر ناصرالدین شاه، میرزا علی اصغر خان اتابک، بین سال های 1306 تا 1313، زمانی که ناصرالدین شاه ترور شد زمانی، بریتانیایی ها خواهان تثبیت موقعیت نظامی و ژئوپلیتیکی خود بودند. این جزایر پرچم های خود را به اهتزاز درآوردند و پس از آن اتابک دستور داد پرچم انگلیس را پایین بیاورند و پرچم ایران را به جای خود بازگردانند، اما به دلیل هرج و مرج اواخر حکومت قاجاریه، انگلیسی ها دوباره پرچم ایران را پایین آورده و پرچم انگلیس را برافراشتند.

در زمان محمدرضا شاه، انگلیسی ها از او خواستند که بحرین را در ازای اینکه طرف های دیگر مدعی جزایر سه گانه نباشند، تحویل دهد. تمام شواهد، از جمله نقشه جغرافیایی، در اسناد وزارت دفاع بریتانیا از قرن 19 یکی وطن پرستان ایرانی از انگلیسی ها گرفته اند و نسخه ای از آن هم اکنون در وزارت امور خارجه موجود است. اعتراف متقاضيان انگليسي را در اين زمينه ثابت مي كند كه اين جزاير متعلق به ايران هستند.

پس از انقلاب که شر حکومت پهلوی از اذهان ایرانیان زدوده شد، طبیعتاً مردم ایران بر حفظ تمامیت ارضی کشورمان مانند سنت قبلی خود تاکید و اصرار داشتند.

پس از انقلاب اسلامی عزم ملی خود را با تمام قوا در حفظ باقیمانده این سرزمین اهورایی نشان دادند و جنگی که حدود هشت سال به طول انجامید با صدام حسین توسط حزب بعث و حمایت شرق و شرق آغاز شد. شرق غرب از جمله آمریکا، اروپا و شوروی از چین حمایت کردند و همه اعضای شورای همکاری از جمله امارات از او حمایت کردند و صدام شکست خورد و بینی آنها به خاک مالیده شد و او مردم را نجات داد. دو ملت ایران و عراق را از شر این میکروب فساد و عوامل بیگانه حفظ کنند.

همین امارات از هیچ تلاشی برای کمک به صدام دریغ نکردند، اما بعد از جنگ به جای هدایت شدن از ضربه ای که به بعثی ها و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها وارد شد، بدون داشتن قابلیت واقعی، مدام درخواست های عجیب و غریب و بی اساس می کنند. لباسی نامتناسب با اندازه و شکل خود پوشیده اند و به قول معروف با دم شیر بازی می کنند.

اقدام نهایی سبک سرانه آنها جلب نظر اتحادیه اروپا است. اتحادیه اروپا که سه سال اسیر تحمیل های آمریکاست، جرأت نمی کند بر اساس منافع ملی کشورهای اروپایی عمل کند.

این سومین باری است که با نقشه های آمریکا روز به روز ضعیف تر می شوند. بنابراین در جنگ جهانی اول، آلمان پس از حکومت قدرتمند بیسمارک از متحدان آمریکایی محور شکست خورد و در جنگ جهانی دوم به دلیل مسیر اشتباه نازیسم، حتی پس از حدود 80 سال جنگ، دومین شکست را متحمل شد: جهان دوم هنوز تحت حاکمیت آمریکاست و هزینه این جنگ را پرداخت می کند. به این ترتیب، پایگاه‌های اصلی آمریکا در اروپا در نقاط مختلف خاک آلمان از جمله پایگاه‌های باواریا و رامشتاین مستقر هستند و بیش از 35000 نیروی مسلح در این پایگاه‌ها مستقر هستند و همچنان با محدودیت‌هایی از سوی ایالات متحده در تولید مواجه هستند. تجهیزات پیشرفته نظامی مستقل

اخیراً آمریکا جنگ در اوکراین را برای اجرای خواسته های خود از طریق ناتو با حمایت کشورهای اروپایی رهبری می کند. از سوی دیگر بخش هایی از آلمان (حدود 10 درصد از خاک این کشور) به عنوان غنایم جنگ جهانی دوم تحویل داده شد و آلمان قادر به آزادسازی کشور خود و اخراج اشغالگران آمریکایی از سرزمین خود نیست.

سیاست خارجی آلمان تابعی از متغیرهای سیاست آمریکاست.

آلمان برای جنگ در اوکراین آماده بود نبود آنها می خواستند تانک های پیشرفته لئوپارد را به اوکراین بدهند، اما با توطئه انگلیس، آمریکا آنها را مجبور کرد تانک های خود را به اوکراین تحویل دهند که عملاً هیچ تأثیری بر روسیه نداشت.

اگر اروپا می توانست این نوع مشکلات را حل کند، بخش کاتالان سال ها است که خواهان استقلال از اسپانیا بوده و با سرکوب این مشکلات توسط دولت اسپانیا و با حمایت اروپا از مادرید سکوت کرده است.

کیست که نداند جزیره کرس که هنوز با اجبار و خشونت پاریس به فرانسه گره خورده، آتشی در میان خاکستر است.

در انگلستان، اسکاتلند با بسیاری از سیاست های بریتانیا مخالف است و با اکثریت متزلزل به آن کشور چسبیده است.

در ایرلند شمالی قلب کاتولیک های ایرلندی پر از غم و اندوه برای فداکاری های این کشور شکسته شد و نماد استقلال ایرلند شمالی بابی ساندز به دست انگلیسی ها کشته شد.

جزیره سیسیل، مرکز مهم تولید و رشد مافیا در جهان، می خواهد از ایتالیا جدا شود.

اروپا به طور کلی، چه کشورهایی که هنوز در اشغال نیروهای آمریکایی به عنوان غرامت جنگ جهانی دوم هستند، چه تمام اروپا که پس از شروع جنگ اوکراین، اکنون کاملاً تحت حاکمیت ایالات متحده است و نمی تواند انجام دهد. همچنین فنلاند و اتریش که پس از یالتا بی طرف به حساب می آمدند، اکنون مانند بقیه اروپا در چنگال سلطه آمریکا گرفتار شده و اخیراً به عضویت ناتو درآمده اند.

نکته مهم دیگر این است که تمام اروپا تابع دیدگاه واشنگتن در مورد مصرف انرژی است.

خط لوله گاز روسیه که از دریای بالتیک می گذشت و گاز روسیه را به اروپا منتقل می کرد و هزینه ساخت آن حدود 11 میلیارد دلار بود، توسط آمریکایی ها منفجر شد و تمام انرژی مورد نیاز اروپا توسط روسیه با قیمتی ارزان تر از روسیه تامین می شد. بازار بر آمریکا و اروپایی ها تحمیل شد. آنها باید به او قول می دادند که آمریکا انرژی، گاز و نفت را با قیمت بالاتری به اروپا خواهد رساند.

به هر حال مردم اروپا از ادامه جنگ در اوکراین راضی نیستند و نخواهند بود، زیرا از یک سو هزینه های این جنگ از جیب مردم اروپا به دستور اکراین تامین می شود. ایالات متحده، و از سوی دیگر، میلیون ها آواره اوکراینی در کشورهای اروپایی رفته اند. در واقع آنها به شدت بر استانداردهای اقتصادی و زندگی مردم اروپا تأثیر گذاشتند، همانطور که در این جنگ آمریکایی ها فرماندهی می کنند و اروپایی ها مانند جنگ جهانی دوم عمل می کنند.

اما بایدن به آرامی صحبت می کند و کاری را که ترامپ انجام داد با فریاد انجام می دهد.

بنابراین، تفاوتی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در این سیاست وجود ندارد که اروپایی ها باید برای جنگ در اوکراین به ناتو بپردازند.

از سوی دیگر کشوری که سابقه تأسیس آن به کمتر از 70 سال می رسد و در حال تبدیل شدن به قاره ای است که ناامیدانه برای بقای خود می جنگد و از سوی دیگر در اوج جنایات صهیونیست ها دوستی خود را با رژیم سفاک صهیونیستی از دست می دهد. و همینطور در روزهایی که مبارزان عرب و فلسطینی، عراقی ها، یمنی ها، سوری ها و لبنانی ها برای ترویج اسلام علیه این صلیبی های مرده بی دین می جنگند، اماراتی ها قصد دارند این رژیم خونخوار را با کمک هندوستان در تدارکات سرنگون کنند. بمب های بنزینی برای کمک به مردم بی گناه فلسطین و لبنان که تعداد جنایات آنها در تاریخ بی نظیر است.

مسلمانان اعم از عرب و غیر عرب از برخی از حاکمان خود دلهای خونین دارند و نسبت به منافع مسلمانان و اسلام بی تفاوت هستند زیرا برخی از آنها مانند حاکمان امارات متحده عربی می خواهند با جمهوری اسلامی مخالفت کنند. ایران که اولین قدرت منطقه است و یکی این یکی از مهم ترین تصمیم گیرندگان جهان برای مدیریت است، اما ما به آنها توصیه می کنیم قبل از از دست دادن فرصت بیشتر فکر کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما