دانستنی هاسرگرمی

تمساح‌هایی که در تالاب یخ می‌زنند با این حال، زنده می‌مانند+ تصاویر

ایسنا نوشت:گفته می‌شود دمای هوا تالاب‌های یخ زده منجمد کارولینای شمالی آمریکا ۱۷ درجه است و این مکان محل زندگی تمساح‌های غول پیکر است. اخیرا  در فضای مجازی زندگی تمساح ها در این تالاب به نمایش گذاشته شده که نشان می‌دهد تمساح‌ها چگونه در تالاب‌های یخ زده منجمد شده‌اند، با این حال، زنده می‌مانند.

تمساح های تگزاسی سرسخت ترجیح می دهند تا حد مرگ یخ بزنند تا اینکه تالاب های خود را ترک کنند، اما چگونه پس از یخ زدن زنده می مانند و به زندگی ادامه می دهند؟

تمساح‌های پوزه پهن، حیواناتی خونسرد هستند و در تابستان و بهار رشد می کنند. برخلاف حیوانات خونگرم، آنها قادر به تنظیم دمای بدن خود و سازگاری با سرما نیستند و همین امر کنجکاوی را در مورد چگونگی زنده ماندن آنها در دمای انجماد برانگیخته است.

1.jpg

به گفته  آی ای، تاکتیک‌های بقای تمساح‌ها کاملاً منحصربه‌فرد است، زیرا حتی در سایر خزندگان، کروکودیل‌ها و تمساح‌ها مشاهده نشده است. کروکودیل ها معمولا آب را ترک می کنند و روی صخره هایی که از آفتاب گرم شده اند دراز می کشند تا از سرما جان سالم به در ببرند. با این حال، تمساح ها سرسخت تر هستند زیرا از ترک آب و زیستگاه خود صرف نظر از سرد شدن دما خودداری می کنند.

2.jpg

تمساح‌ها توانایی خاصی برای زنده ماندن و سازگاری با دمای انجماد دارند. در این زمان‌ها، آنها اساساً به حالت صرفه‌جویی در انرژی می‌روند، جایی که ضربان قلب و متابولیسم آنها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، و تنها کاری که باید انجام دهند این است که لحظه مناسبی برای بیرون رفتن و تنفس در تالاب‌های یخ زده پیدا کنند. پوزه خود را از آب بیرون بیاورید.

3.jpg

زمانی که تمساح در خواب زمستانی است، تنها حدود سه ضربان قلب در دقیقه می‌زند. با این حال، آنها مانند پستانداران به خواب عمیق نمی روند زیرا هنوز باید آب بنوشند.

تمساح‌ها  به راحتی می توانند در این حالت حدود 4-5 ماه زنده بمانند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی یک تمساح را در یک تالاب تقریباً یخ زده نشان می دهد که در یخ گیر کرده و پوزه خود را از یخ بیرون آورده است.

جورج هاوارد، مدیر کل این پارک طبیعی می گوید که در این تالاب 12 تمساح وجود دارد. او از دیدن تمساح ها بعد از سال ها دوباره خوشحال است.

هوارد می گوید: تمساح بزرگی به طول حدود 3 متر می بینیم که چشمانش بسته است و فقط سوراخ های بینی اش از آب بیرون زده تا بتواند نفس بکشد. تمام بدن او زیر آب شناور است که بسیار غیرعادی است.

هاوارد خاطرنشان کرد که تمساح ها برای مدت طولانی در این حالت باقی نماندند زیرا در عرض چند روز هوا بهبود یافت و آنها به حالت عادی خود بازگشتند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا