گروهی متشکل از 11 مرد میانسال که 1140 کیلومتر را در 7 روز رکاب زدند، تنها 1 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند زیرا به اندازه کافی غذا خوردند و نوشیدند تا کالری سوزانده شده را جبران کنند.

گزارش کنند اما بیش از 9 درصد از کل چربی بدن خود را از دست داده اند. این شامل کاهش تقریباً 15 درصدی در سطح چربی احشایی خطرناکی است که به اندام های حیاتی آنها حمله می کند.

دوچرخه سواران همچنین بیش از 20 درصد کاهش کلسترول تام و تقریباً 40 درصد کاهش در سطح تری گلیسیرید و همچنین کاهش قابل توجه فشار خون را تجربه کردند.

تیم تحقیقاتی تحت نظارت یکی نویسنده اصلی، ژان پیر دسپرس، استاد حرکت شناسی در دانشگاه لاوال در فرانسه، به این نتیجه رسید که نتایج از اهمیت ترویج سبک زندگی فعال بدنی به جای محدودیت کالری در پیشگیری از چاقی حمایت می کند.

برای این مطالعه، محققان 11 دوچرخه سوار مرد 50 تا 66 ساله را انتخاب کردند که می توانستند میانگین سرعت حدود 30 کیلومتر در ساعت را در مسافت های طولانی حفظ کنند.

این مردان باید به اندازه کافی برای حفظ وزن بدن خود غذا می خوردند و دسترسی نامحدودی به صبحانه و ناهار بوفه و همچنین شام و میان وعده در خانه داشتند.

قبل از سواری، دوچرخه سواران سطوح چربی احشایی مشابهی در مقایسه با گروه کنترل مردان در همان محدوده سنی داشتند. با این حال، دوچرخه سواران به طور قابل توجهی سطح چربی کبد و چربی شکم کمتری داشتند.

نتایج نشان می‌دهد که در طول یک هفته سوارکاری، این مردان کمی بیش از 1 درصد از عضله لاغر خود را به دست آوردند اما بیش از 9 درصد از چربی بدن خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما