دانستنی ها

این تمرینات ساده را برای جلوگیری از سکته انجام دهید

تحقیقات جدید نشان می دهد که ورزش می تواند به کاهش خطر فیبریلاسیون دهلیزی کمک کند.

گزارش کردن مهر به گزارش هلث، مشخص شده است که عملکرد ورزشی بیشتر با نرخ کمتر فیبریلاسیون دهلیزی (اختلال ریتم قلب) مرتبط است، اما حتی یک پیاده روی ساده روزانه نیز می تواند موثر باشد.

این یافته ها همچنین نشان می دهد که ورزش ممکن است خطر سکته مغزی را بیشتر از خطرات مرتبط با فیبریلاسیون دهلیزی کاهش دهد.

این مطالعه داده‌های بیش از 15000 نفر را بدون فیبریلاسیون دهلیزی که از قبل تحت آزمایش ورزش روی تردمیل قرار گرفته بودند، بین سال‌های 2003 و 2012 تجزیه و تحلیل کرد. در حالی که حتی یک پیاده روی ساده روزانه می تواند کمک کننده باشد، اما مشخص شده است که عملکرد ورزشی بیشتر با نرخ کمتر فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است.

به طور خاص، شرکت‌کنندگان بر اساس معادل‌های متابولیک (METs) بدست‌آمده در طول تست تردمیل به سه سطح تناسب اندام تقسیم شدند: کم (کمتر از 8.57 MET)، متوسط ​​(8.57 تا 10.72)، و بالاتر (10، بیش از 72).

احتمال نداشتن فیبریلاسیون دهلیزی در دوره پنج ساله در گروه های آمادگی کم، متوسط ​​و زیاد به ترتیب 97.1 درصد، 98.4 درصد و 98.4 درصد بود.

D.، دانشیار دانشگاه ملی یانگ مینگ چیائو تونگ در تایپه، تایوان. Shih Sinsong گفت: «ظرفیت ورزش توسط عوامل زیادی از جمله سن، بیماری‌های همراه و وضعیت قلبی ریوی تعیین می‌شود.

نتایج این مطالعه نشان داد که افرادی با مقدار MET کمتر از 6 تا 9 در معرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی هستند.

سانگ افزود: تشویق به ورزش های ساده مانند پیاده روی روزانه می تواند خطر فیبریلاسیون دهلیزی را کاهش دهد.

سانگ همچنین خاطرنشان کرد که یافته‌های آنها نشان می‌دهد که ورزش ممکن است خطر سکته مغزی را بیشتر از خطرات مرتبط با فیبریلاسیون دهلیزی کاهش دهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا