این ترشی بادمجان خاص و خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید!

برای فرار ترشی یکی از متنوع‌ترین پیش‌غذاهای خوشمزه است که همراه با غذا سرو می‌شود. فصل اصلی ترشی‌پزی معمولاً پاییز است. با این حال، ترشی هایی نیز وجود دارد که مواد آن را در هر فصلی از سال می توان تهیه کرد. بادمجان ترشی یکی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ترشی های ایرانی است که در انواع مختلف موجود است و با مواد و سبزیجات مختلف تهیه می شود. ترشی بادمجان معمولا به روش های مختلفی تهیه می شود و همگی خوشمزه هستند. به گزارش فرارو، در این مطلب قصد داریم آموزش مدل بادمجان ترشی خاص و خوشمزه که از آن سیر نمی شوید را با شما به اشتراک بگذاریم پس تا پایان این مطلب با آموزش این ترشی بادمجان خوشمزه همراه ما باشید. بادمجان

مواد مورد نیاز

بادمجان: 6 عدد
سیر: 5 حبه
فلفل سبز تند: 2 عدد
رب انار: 1 قاشق غذاخوری
سرکه: 1 لیوان
آب: 2 لیوان
نمک و نعناع خشک: هر کدام 1 قاشق چایخوری
گلپر: چند پر

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این ترشی خوشمزه ابتدا بادمجان ها را کاملا بشویید و با پوست آن ها را خرد کنید. بادمجان های خرد شده را با آب در قابلمه مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید. بادمجان را بجوشانید و ۱ دقیقه بجوشانید. بادمجان نیازی به پختن ندارد همین که نرم شود کافی است. بادمجان ها را آبکش کنید و بعد از کشیدن آب اضافی آن ها را در ظرفی بریزید. به گزارش فرارو، فلفل سبز و سیر خرد شده را به بادمجان اضافه کنید، نمک، نعناع و گلپر را اضافه کنید و بادمجان را مخلوط کنید. حالا مواد ترشی را در یک لیوان خشک و تمیز بریزید. رب انار را با مقداری سرکه رقیق کرده و داخل شیشه بریزید سپس بقیه سرکه را روی ماریناد بریزید. درب ظرف ترشی را ببندید و ظرف را به مدت 1 هفته در یخچال یا در جای خنک بگذارید تا خیارشور به بلوغ برسد. بعد از 1 هفته ترشی بادمجان خوشمزه ما آماده سرو است، از غذای خود لذت ببرید.

نکات برجسته
– بادمجان یکی از سبزیجات ایرانی مورد علاقه ماست که در بسیاری از غذاها از آن استفاده می کنیم. بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان است و برای قلب بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید ابتدا از بادمجان چینی استفاده کنید. زیرا لایه دوم و سوم بادمجان ها معمولا پر از تخم مرغ و تلخ هستند. برای تهیه بادمجان کبابی بهتر است از بادمجان های سفت و گوشتی استفاده کنید.

– رب انار نوعی رب است که از دانه های انار تهیه می شود و به دو صورت ترش و شیرین در بازار موجود است. رب انار معمولا تیره رنگ است. اما زیاد سیاه نشود که نشانه سوختگی خمیر در هنگام پخت است. یک رب انار خوب نباید خیلی سفت باشد. همچنین نباید بوی ترش بدهد. برای تهیه ترشی بادمجان سعی کنید رب انار را از فروشگاه های معتبر یا از کسانی که در منزل رب انار تمیز درست می کنند بخرید. اگر رب انار شما نازک است، آن را با سرکه رقیق کنید.

سرکه انواع مختلفی دارد و بهترین نوع سرکه برای تهیه ترشی سرکه انگور است. رنگ سرکه انگور قرمز است و طعم ملایم تری نسبت به سرکه سفید دارد.

ماریناد را در یک ظرف شیشه ای بریزید. ظرفی که قصد ترشی آن را دارید باید کاملا تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت ترشی کپک می زند. درب شیشه ای نباید زنگ زده یا فرورفته باشد. در ظرف را محکم ببندید تا هوا نشت نکند. اگر هوا باشد ترشی خراب می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما