اخبار روز

این بانک ها به سپرده/میز شما 25 درصد سود می دهند


به گزارش پی ام آپ، سود بانکی چقدر است؟ کدام بانک ها بیشترین نرخ سود بانکی را پرداخت می کنند؟ چندی پیش بانک مرکزی ایران طی اطلاعیه ای نرخ جدید سود بانکی و سود بانکی را اعلام کرد. سود بانک امانرخ در کدام بانک بیشتر است؟ جدول جدید سود بانکی در بانک های مختلف را بخوانید و ببینید.

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای جدید نرخ سود بانکی را اعلام کرد. آخرین اخبار و اطلاعیه های بانکی بانک مرکزی در خصوص وام بانکی، نرخ سود بانکی و سود بین بانکی را در بستر آنلاین بخوانید.

بهمن ماه گذشته بود که بانک مرکزی مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص اصلاح نرخ سود سپرده ها و تسهیلات را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. به این ترتیب حداکثر نرخ سود بانکی برای سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت با سررسید سه ساله به 22.5 درصد افزایش یافت.

که در مرداد در ماه 1402 نرخ سود بلندمدت بانکی بانک ها از 18 تا 25 درصد متغیر است. البته برخی از این سپرده ها تنها سپرده های بلندمدت نامیده می شوند و بانک ها برای جذابیت بیشتر آنها شرایطی را فراهم کرده اند که مشتریان می توانند مبلغی را از سپرده خود برداشت کنند یا پس از مدت معینی بدون پرداخت جریمه آن را ببندند. .

رصدها حاکی از آن است که بیشترین سود پرداختی در شبکه بانکی مربوط به بانک آینده است و این بانک به سپرده هایی با حداقل مانده یک میلیارد تومان سود 25 درصدی پرداخت می کند.

23 بانک و مؤسسه اعتباری حداکثر 23 درصد به سپرده گذاران خود سود پرداخت می کنند. اما حداقل مانده سپرده در این بانک ها متفاوت است. به عنوان مثال این مبلغ در بانک های سامان و رفاه معادل 500 میلیون تومان و در بانک ایرانیان زمین 300 میلیون تومان است.

حداقل موجودی این سپرده های 23 درصدی برای بانک های اقتصاد نوین، تجارت، پاسارگاد، بانک کارآفرین و همچنین موسسات اعتباری ملا و نور 200 میلیون تومان است.

پنج بانک سرمایه، پارسیان، گردشگری، سپه و کشاورزی نیز برای پرداخت سود 23 درصدی با حداقل موجودی 100 میلیون تومان سپرده می پذیرند.

اما میزان این سپرده ها در بانک های شهرستان، مسکن، توسعه تعاون، سینا، صادرات، صنعت و معدن، ملت و پست بانک تنها یک میلیون تومان است.

بانک ملی ایران که بزرگترین بانک دولتی کشور است به سپرده مشتریان خود حداکثر 20 درصد سود بانکی می پردازد. حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب در بانک ملی برای دریافت این سود 100 میلیون تومان است.

کمترین سود بانکی مربوط به دو بانک توسعه صادرات و خاورمیانه است. حداکثر سودی که این بانک ها به سپرده گذاران خود می پردازند 18 درصد و حداقل مبلغ این سپرده ها یک میلیون توکن است.

اما تورم بالا در اقتصاد کشور باعث شده مردم تمایلی به سپرده گذاری در شبکه بانکی با این نرخ ها نداشته باشند، بنابراین بانک ها با ترفندهای مختلف از جمله تعیین حداقل مبلغ سپرده برای پرداخت، سعی می کنند سود سپرده بیشتری را به مشتریان خود بدهند.

سپرده های بانک آینده یک ساله است و این بانک به این سپرده ها 25 درصد سود پرداخت می کند. حداقل مبلغ واریز یک میلیارد تومان است و پس از یک ماه برداشت بدون جریمه انجام می شود.

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین به سپرده های بلندمدت کمتر از 200 میلیون تومان سود 18 درصدی پرداخت می کند. همچنین به سپرده های بیش از 200 میلیون تومان سود 23 درصد تعلق می گیرد.

بانک زمین ایران

در ادامه مقایسه نرخ سود سپرده بانک ها به بانک ایران زمین می پردازیم. این بانک میزان سود پرداختی به سپرده های خود را بر اساس میزان سپرده به سه گروه تقسیم کرده است. حداقل مبلغ این سپرده ها 10 میلیون تومان است و بانک زمین ایران تا سقف 300 میلیون تومان سود 23 درصدی پرداخت می کند.

بانک پارسیان

بانک پارسیان به سپرده های 100 میلیون تومانی 23 درصد سود می دهد. برداشت وجه از این سپرده ها یک ماه پس از افتتاح بدون پرداخت جریمه امکان پذیر است.

سپرده های یک میلیارد توکن و بیشتر بانک پارسیان نیز دارای نرخ سود بالاتری بوده و پس از سه ماه بدون جریمه قابل برداشت است.

بانک پاساگاد

در حال حاضر بانک پاسارگاد تنها یک نوع سپرده بلندمدت دارد که نرخ سود آن 23 درصد است. حداقل موجودی این حساب 200 میلیون تومان است.

بانک تجارت

در ادامه سود سپرده های بانکی نوبت به بانک تجارت می رسد. نرخ بهره 23 درصد است. در ضمن حداقل مبلغ گشایش این سپرده 200 میلیون تومان است.

بانک توسعه تعاون

سپرده بانک تعاون نیز 23 درصد سود به سپرده گذاران پرداخت می کند. ضمنا برداشت این سپرده پس از دو ماه هیچ جریمه ای نخواهد داشت.

بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه دو نوع سپرده بلندمدت یک و دو ساله ارائه می دهد. نرخ سپرده یک ساله بانک خاورمیانه 16 درصد و نرخ سپرده دو ساله 18 درصد است.

بانک دی

برای مقایسه سود سپرده های بانکی باید به بانک مراجعه کنید. دی وی همچنین خاطرنشان کرد: سپرده گذاری این بانک دو ساله است و بر اساس میزان سپرده به دو قسمت تقسیم می شود. سپرده های زیر 100 میلیون تومان سود 18 درصد و سپرده های بالای 100 میلیون تومان سود 23 درصد دریافت می کنند. حداقل موجودی 1 میلیون تومان است.

بانک رفاه کارگران

سپرده بلندمدت بانک رفاه کارکاران 23 درصد پرداخت می کند. ضمنا برداشت این سپرده پس از یک ماه هیچ جریمه ای ندارد. حداقل موجودی این حساب 500 میلیون تومان است.

بانک سپه

سپرده دو ساله بانک سپه 18 درصد سود پرداخت می کند و مبلغ این سپرده باید 100 میلیون توکن باشد. سپرده گذاران می توانند پس از گذشت سه ماه از افتتاح حساب، این سپرده را بدون جریمه برداشت کنند و پس از این مدت سود سپرده به صورت روزانه پرداخت می شود.

بانک سرمایه

مقایسه سود سپرده بانک ها نشان می دهد بانک سرمایه به سپرده های کمتر از 100 میلیون تومان سود 18 درصدی پرداخت می کند و برداشت این سپرده پس از سه ماه بدون جریمه خواهد بود. علاوه بر این، سپرده های بیش از 100 میلیون توکن مشمول سود 23 درصدی خواهد بود و مدت زمان برداشت جریمه یک ماهه است.

بانک سینا

سود سپرده بانک سینا نیز 23 درصد سود دریافت می کند.

بانک شهر

سپرده گذاران بانک شهر می توانند بابت سپرده های بلندمدت خود سود 23 درصد دریافت کنند. با این شرط که برداشت از سپرده های کمتر از 100 میلیون پس از سه ماه و از سپرده های بیش از 100 میلیون پس از یک ماه بدون جریمه.

بانک صادرات

آخرین مورد از فرآیند مقایسه سود سپرده های بانکی به بانک صادرات اختصاص دارد. سپرده یک ساله این بانک با نرخ سود 23 درصد و مدت مانده آن یک ماه می باشد.

بانک سامان

بانک سامان از طریق دو نوع سپرده بلندمدت یک ساله و دو ساله به مشتریان خود سود پرداخت می کند. حداکثر سود سپرده این بانک 23 است.

بانک مسکن

سپرده حق بیمه 6 ماهه بانک مسکن با حداقل سپرده 50 میلیون توکن، 15 درصد سود پرداخت می کند. طبیعتا این سپرده به ازای هر 20 میلیون تومان پاداش به سپرده گذار می دهد و در صورت احتساب این پاداش ها، بازدهی سپرده از 22 درصد فراتر می رود.

گواهی سپرده بانک مسکن نیز 23 درصد سود دارد. همچنین سپرده بلندمدت دو ساله بانک مسکن با سود 23 درصدی می باشد.

بانک ملت

گواهی سپرده یک ساله بانک ملت 23 درصد سود در حساب به سپرده گذار تعلق می گیرد. البته سود این سپرده بسته به میزان سوددهی بانک ممکن است افزایش یابد.

بانک ملی

بانک ملی به سپرده های خود 23 درصد سود پرداخت می کند. حداقل مبلغ این سپرده یک میلیون است و سپرده گذار می تواند پس از سه ماه بدون جریمه از حساب خود برداشت کند.

همچنین متقاضیان سپرده گذاری کمتر از 50 میلیون تومان می توانند از سپرده یک ساله بانک ملی با سود 16 درصد استفاده کنند.

بانک کارآفرین

سپرده های بالای 100 میلیون تومان از بانک کاربرهان برای سپرده گذار سود 23 درصدی در نظر گرفته شده و برداشت آن پس از سه ماه مشمول جریمه نمی شود. سپرده های زیر 100 میلیون توکن نیز 18 درصد سود دریافت می کنند.

بانک کشاورزی

سپرده دو ساله بانک کشاورزی 23 درصد سود پرداخت می کند و سپرده گذار می تواند پس از 15 ماه از حساب خود سود برداشت کند. علاوه بر این، سپرده های بالای 300 میلیون توکن نرخ بالاتری دریافت می کنند.

بانک پستی

پست بانک ایران به سپرده های یک ساله خود 23 درصد سود پرداخت می کند. برداشت این سپرده ها قبل از یک سال با جریمه همراه خواهد بود. حداقل موجودی این حساب یک میلیون تومان است.

موسسه اعتباری ملل

سپرده بلندمدت موسسه اعتباری ملی 23 درصد سود و حداقل موجودی آن 200 میلیون تومان است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا