اخبار روز

از این بانک‌ها به سپرده شما ۲۵ درصد سود تعلق میگیرد!/ جدول

جزئیات دقیق سود ۲۵ درصدی بانک‌ها نسبت به سپرده خود را از اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، متأسفانه قطعه اضافی در انتهای پاسخ قبلی مشاهده شد. به هر حال، نرخ سود بانکی توسط بانک‌ها تعیین می‌شود و در هر بانک ممکن است متفاوت باشد. اطلاعات در جدول جدید سود بانکی در بانک‌های مختلف در دسترس نیست. بهترین راه برای به‌روزرسانی در مورد نرخ سود بانکی، مشاهده اطلاعات تازه‌تر و اخبار مرتبط از بانک‌ها و منابع اطلاعاتی معتبر مربوطه می‌باشد.

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای جدید نرخ سود بانکی را اعلام کرد. آخرین اخبار و اطلاعیه های بانکی بانک مرکزی در خصوص وام بانکی، نرخ سود بانکی و سود بین بانکی را در بستر آنلاین بخوانید.

بهمن ماه گذشته بود که بانک مرکزی مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص اصلاح نرخ سود سپرده ها و تسهیلات را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. به این ترتیب حداکثر نرخ سود بانکی برای سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت با سررسید سه ساله به 22.5 درصد افزایش یافت.

که در مرداد در ماه 1402 نرخ سود بلندمدت بانکی بانک ها از 18 تا 25 درصد متغیر است. البته برخی از این سپرده‌ها صرفاً به نام سپرده‌های بلندمدت نامیده می‌شوند و بانک‌ها برای جذاب‌تر کردن آن‌ها شرایطی را فراهم کرده‌اند که مشتریان می‌توانند مبلغی را از سپرده خود برداشت کنند یا پس از مدتی آن را بدون پرداخت هزینه ببندند. پنالتی .

بهره + بانک

پیگیری ها حاکی از آن است که بیشترین سود پرداختی در شبکه بانکی مربوط به بانک آینده است و این بانک به سپرده هایی با حداقل موجودی یک میلیارد تومان سود 25 درصدی پرداخت می کند.

23 بانک و موسسه اعتباری دیگر به سپرده‌گذاران خود حداکثر سود بانکی 23 درصدی را پرداخت می‌کنند، با این حال حداقل موجودی سپرده‌ها در این بانک‌ها متفاوت است. برای مثال، در بانک سامان و بانک رفاه کارگران، حداقل موجودی برابر با 500 میلیون تومان و در بانک ایران زمین، حداقل موجودی برابر با 300 میلیون تومان است.

در بانک‌های اقتصاد نوین، تجارت، پاسارگاد، کارآفرین و همچنین موسسات اعتباری ملل و نور، حداقل موجودی برای سپرده‌های 23 درصدی برابر با 200 میلیون تومان است.

پنج بانک سرمایه، پارسیان، گردشگری، سپه و کشاورزی برای پرداخت سود 23 درصدی، سپرده‌هایی با حداقل موجودی 100 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

این در حالی است که میزان این سپرده ها در بانک های شهر، دی مسکن، توسعه تعاون، سینا، صادرات، صنعت و معدن، ملت و پست بانک تنها یک میلیون تومان است.

بانک ملی ایران، بزرگترین بانک دولتی کشور، حداکثر 20 درصد سود بانکی به سپرده های مشتریان خود پرداخت می کند. حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب در بانک ناسیونال برای دریافت این سود 100 میلیون تومان است.

کمترین سود بانکی مربوط به دو بانک توسعه صادرات و خاورمیانه است. حداکثر سودی که این بانک ها به سپرده گذاران خود می پردازند 18 درصد و حداقل مبلغ این سپرده ها یک میلیون تومان است.

با این حال، تورم‌های بالا در اقتصاد کشور، تمایل مردم به سپرده‌گذاری با نرخ‌های فعلی در شبکه بانکی را کاهش داده است. به همین دلیل، بانک‌ها با استفاده از ترفندهای مختلف از جمله تعیین حداقل مبلغ سپرده، سعی می‌کنند تا سود بیشتری به مشتریان خود پرداخت کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا