اخبار روز

این بازنشستگان 70 میلیون حقوق می گیرند


به گزارش مانیبان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی استان بوشهر گفت: بیشترین مستمری اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ماهانه 70 میلیون تومان است.

«داریوش کشتکار» در مراسم معارفه و تقدیر از بازنشستگان نمونه استان بوشهر گفت: 19 هزار و 500 بازنشسته استان بوشهر از 60 دستگاه دولتی و شهرداری تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند و ماهیانه 3 هزار و 200 میلیارد ریال حقوق دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای بازنشستگان/ افزایش حقوق در راه است

وی افزود: میانگین حقوق پرداختی به هر بازنشسته در استان بوشهر حدود 150 میلیون ریال در ماه است. بیشترین تعداد بازنشستگان این صندوق مربوط به آموزش و پرورش استان با 13 هزار و 100 نفر است.

آیین نامه اجرایی تناسب حقوق مستمری بگیران ابلاغ شد

همچنین در هفته جاری آیین نامه اجرایی تعدیل حقوق بازنشستگان ابلاغ شد. «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری طی نامه شماره 68969 تصویب نامه مصوب جلسه 04/06/1303 هیأت وزیران را در خصوص «آیین نامه اجرایی تناسب حقوق مستمری بگیران» ابلاغ کرد. تاریخ 01/05/1403.

بر اساس این اطلاعیه، صندوق های بازنشستگی موظفند حقوق بازنشستگی مشمولان صندوق خود را از ابتدای سال 1403 و در حدود اعتبارات مصوب مربوطه با رعایت این آیین نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط تعدیل کنند.

آخرین اخبار از صدور احکام تناسب

اما برخی رسانه ها نوشتند: علیرغم انتشار اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی مبنی بر تناسب حقوق بازنشستگان کارگری و صدور احکام جدید برای این مستمری بگیران، سازمان تامین اجتماعی هنوز مصوبه تناسبی را صادر نکرده است.

رصد ما از کانون بازنشستگان نشان می‌دهد که در روزهای آینده افراد وابسته به کانون بازنشستگان کارگری با مدیران تامین اجتماعی دیدار خواهند کرد و در خصوص صدور احکام تناسب تصمیم‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: حاشیه سپرده 3 میلیونی در حساب های بازنشستگان/حداقل بگیر تامین اجتماعی از لیست تعدیل حقوق خط خورد؟

در مورد بازنشستگان دولتی نیز تقریباً همین شرایط حاکم است. این احکام هنوز صادر نشده و زمان دقیق آن مشخص نیست. به گفته معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری، صدور احکام جدید «حقوقی» بازنشستگان پس از محاسبه حقوق کارمندان معادل آنها انجام می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا