اخبار روز

این بازنشستگان استخدام شده اند!


به گزارش مانیبان؛ وزارت آموزش و پرورش به منظور شناسایی نیروی انسانی متخصص جهت تربیت و توانمندسازی اولیای دانش آموزان از بین مربیان واجد شرایط و اساتید دانشگاه فعال و بازنشسته از طریق آزمون کتبی و مصاحبه، معلمان آموزش خانواده را جذب می کند.

متقاضیان تحت عنوان معلم آموزش خانواده که دارای شرایط خاص باشند، پس از قبولی در آزمون (کسب حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز) و مصاحبه (کسب حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز) دارای کارت شناسایی ویژه مدرسه خواهند بود. یک دوره موقت دوره PTA یک یا چند موضوع تخصصی خانواده به منظور آموزش والدین دانش آموزان آموزش و تدریس می شود.

شرایط عمومی شرکت در آزمون:

*کارمند (رسمی، آزمایشی، دائم، قراردادی) بازنشسته و شاغل در وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه های دولتی و غیردولتی کشور (فقط معلمان) – اعضای هیئت علمی با رتبه استادی و استادیار.

*دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن

*حداقل 30 سال سن داشته باشد

* از سلامت جسمی و روانی برخوردار بوده و از قدرت بیان برخوردار است.

*دارای شهرت و شایستگی اجتماعی (از طریق تایید حمایت آموزشی)

* واجد شرایط

*عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.

*عدم سابقه محکومیت قضایی و محرومیت اجتماعی

متقاضیان می توانند جهت ثبت نام به آدرس https://azmoon.skedu.ir مراجعه کنند. کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت 1 تا 4 مرداد توزیع می شود

برنامه امتحانی در استان های مختلف متفاوت است و متقاضیان هر استان باید به اداره کل انجمن اولیا و مربیان آن استان مراجعه کنند.

شرایط خاص:

فارغ التحصیل رشته های روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی، فنی و کامپیوتر، الهیات و معارف اسلامی و حوزویان متخصص، مطالعات زنان و خانواده، علوم ارتباطات، پزشکی و روانپزشکی، تربیت بدنی، جامعه شناسی و جمعیت شناسی، حقوق. ترجیحا حقوق خانواده، اقتصاد، مدیریت مالی، تغذیه و علوم بهداشتی. همه گرایش ها، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت و پرستاری.

حضور افراد فاقد عنوان معلم آموزش خانواده در کلاس های آموزش خانواده ممنوع می باشد.

منابع تست:

کتاب های منتشر شده توسط PTA با عنوان; اصول و مبانی خانواده، اصول و فنون راهنمایی و مشاوره، سلامت روان، روانشناسی تربیتی، مبانی تربیت اسلامی و فرزندپروری، رشد و تکامل کودکان و نوجوانان، روانشناسی کودکان استثنایی، مبانی و اصول. زندگی عفیفانه، اهمیت خانواده در مبانی نظری سند تحول بنیادین تربیت و پرورش. کتاب اصول تربیت تالیف علی اصغر احمدی، والدین آگاه، فرزندان مسئول نوشته ماریس بالسن و ترجمه مهدی حاجی اسماعیلی، خانواده متعادل، آناتومی خانواده نوشته محمدرضا شرفی، خلاصه روانشناسی کاربردی تربیتی اثر غلامعلی افروز، اهمیت خانواده در مبانی نظری تحول بنیادین رفتار والدین با فرزندان نوشته یدالله جهانگرد، راهنمای عملی معلمان و والدین تالیف سازمان آموزشی برجسته کشور، کودکان مبتلا به اوتیسم، راهنمای آموزشی برای والدین و مربیان، سید علی صمدی. ; کتاب خانواده، متخصصان و کودکان استثنایی، پیامدهای مثبت مشارکت و اعتماد، ترجمه پرویز شریفی، مستند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. صفحات 343 – 344 – 348 – 352 – 357 – 361 – 415 – 416 – 417 – 418 – 316 – 317 – 318 – 288 تا 298 و کتاب اصول تربیت نوشته علی اصغر احمدی.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا