نازنین آرین با تاکید بر اینکه باید از ورزش های خودسرانه در رده های سنی مختلف به ویژه میانسالان و سالمندان پرهیز شود، گفت: زمانی که فردی می خواهد ورزش را شروع کند یا قبلا ورزشکار بوده اما از آن منصرف شده است. باید مطمئن شوید که ورزش برای مدتی برای بدن شما بی خطر است زیرا گاهی اوقات ممکن است به دلیل وجود یک بیماری زمینه ای با خطر مرگ روبرو شوید.

ایسنا ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که یک فرد 45 ساله برای اولین بار می خواهد ورزش را شروع کند، ابتدا باید آزمایش ورزشی و معاینه قلب انجام دهد تا از سلامتی خود مطمئن شود زیرا در حال انجام ورزش های سنگین و نیمه ورزشی است. -ورزش های سنگین فشار زیادی به قلب وارد می کند.

این متخصص پزشکی ورزشی افزود: همچنین خانم هایی که قصد دارند در این بازه سنی ورزش را شروع کنند، در صورت زایمان، قطعا با ضعف عضلات شکم، کمر و کمر و مستعد ابتلا به آرتروز هستند، بنابراین این دسته از افراد همچنین باید با احتیاط ورزش را شروع کرد، زیرا به جای سود بردن از ورزش، برای سلامتی آنها مضر است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی امروزی باعث می شود افراد با انواع ناهنجاری های اسکلتی، عضلانی و مفاصل مواجه شوند، گفت: افرادی که از این گونه ناهنجاری ها رنج می برند بسیار مستعد ابتلا به آرتروز هستند، بنابراین در تمرینات ورزشی یا ورزش خودسرانه عمل نکنند. یک ورزش، حتی یک ورزش ساده.

وی گودی کف پا، صافی کف پا، شانه های گرد، سر به جلو، انحراف زانو و افتادگی شانه را تنها برخی از علائم برپی و ناهنجاری های عضلانی برشمرد و خاطرنشان کرد: افرادی که از این ناهنجاری ها رنج می برند باید قبل از انجام هر کاری این مشکلات را اصلاح کنند. تمرینات ورزشی با تجویز و تشخیص پزشک قابل انجام است.

وی تاکید کرد: اگر فردی بدون در نظر گرفتن میزان ناهنجاری های اسکلتی، سن، جنسیت و سابقه بیماری های خانوادگی به ورزش بپردازد قطعا با مشکلات بیشتری مواجه می شود.

متخصص طب ورزشی خاطرنشان کرد: امروزه ورزش به یک علم آکادمیک تبدیل شده است و همه افراد به ویژه افراد میانسال و سالمند باید قبل از شروع ورزش تحت نظر پزشک متخصص پزشکی ورزشی چکاپ کامل سلامت را انجام دهند.

وی یادآور شد: البته در رده سنی نوجوانان و نوجوانان نشستن، تلفن کار زیاد، تماشای تلویزیون، مطالعه و …. به همین دلایل، بروز ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی افزایش یافته است و این موارد باید قبل از انجام ورزش تحت نظر پزشک متخصص باشد. ابتدا با حرکات اصلاحی عضلات خود را تقویت کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما