اخبار روز

اعلام زمان ثبت نام و آزمون مدارس استثنایی! + جزئیات

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از زمان ثبت نام و آزمون کاردرمانگران و گفتار درمانگرانی سخن گفت و اعلام کرد که مدارس استثنایی برای 7 دسته از دانش آموزان معلول ساخته شده است.

به گزارش پی ام آپ به نقل از همشهری آنلاین، مدارس استثنایی برای 7 گروه دانش آموزی ناشنوا، نابینا، کم توان ذهنی، معلولیت حرکتی، دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری، دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان چند معلولیتی است.

به گفته حمید طریقی حسینی، مدیرعامل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، یکی از پیش نیازهای تعمیق یادگیری دانش آموزان استثنایی در مدارس وجود نیروهای توانبخشی است. تعداد این نیروها در مدارس کم است و بیشتر آنها در آستانه بازنشستگی هستند.

وی افزود: فرصت ثبت نام سومین آزمون کار وزارت آموزش و پرورش تا سی و یکم شهریور است و این آزمون در 20 یا 21 مهر 1402 برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص مزایای استخدامی کاردرمانگران و گفتار درمانگرانی که در قالب این آزمون جذب می شوند، اظهار داشت: پس از جذب، حوزه استخدامی این افراد تحت عنوان «مربی امور توان‌بخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» در طبقه‌بندی مشاغل معلمان تعریف خواهد شد.

وی ادامه داد: این افراد از تمام مزایای معلمان استثنایی همچون مزایای رتبه‌بندی و تعجیل یک‌ساله در دریافت رتبه، سنوات ارفاقی (هر ۵ سال خدمت از هر نظر از جمله بازنشستگی، ۶ سال محسوب می‌شود)، امتیاز سختی کار معلمان استثنایی و دیگر مزیت‌های شغل معلمی برخوردار خواهند شد.

طرفی حسینی افزود: همچنین پس از طی مراحل جذب، این افراد از سال تحصیلی جاری در مراکز ارزیابی جامع، آموزش، توانبخشی و مداخله به موقع و یا به عنوان پرسنل کاردرمانی و گفتار درمانی در مدارس استثنایی و شاغل ساماندهی می شوند. ساعت این افراد مانند سایر معلمان خواهد بود.

منتظر اعلام نتایج استخدامی آموزشی هستیم.

وی گفت: اعلام نتایج آزمون های استخدامی تابع همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش است، اجازه دهید از سازمان سنجش پیگیری کنیم.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در پاسخ به این سوال که نتایج آزمون های گزینشی وزارت آموزش و پرورش چه زمانی اعلام می شود، افزود: اعلام این نتایج منوط به همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش است، اجازه دهید از سازمان سنجش پیگیری کنیم. آنها داده های نهایی را تهیه و اعلام می کنند. طبق آماری که دارم در این روزها نتایج اعلام می شود اما ممکن است پاسخ ها دیر اعلام شود.

وی تاکید کرد: به محض اعلام نتایج، اقدامات ما برای بکارگیری برگزیدگان در کلاس های درس آغاز می شود.

صحرایی درباره سرویس مدارس نیز گفت: بر اساس قانون مصوب هیات رئیسه; ساماندهی سرویس مدارس و اختصاص خودرو به سرویس بر عهده شهرداری هاست که البته آموزش و پرورش همیشه در این زمینه کمک کرده است.

وی در خصوص اصلاح آیین نامه احراز صلاحیت معلمان افزود: کار اصلاحی آغاز شده و در حال انجام نظرسنجی از معلمان به عنوان مقدمه آیین نامه نهایی هستیم. ما نمی توانیم زمانی را برای تکمیل اصلاحات اعلام کنیم. روند نمره گذاری بستگی به میزان مشارکت معلم دارد. مشارکت باید به اندازه کافی بالا باشد تا بر داده های نظرسنجی تکیه کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا