دانستنی ها

با دارچین شگفت انگیز عفونت های بدن را نابود کنید!/جزئیات

نگرانی های جهانی در مورد مقاومت آنتی بیوتیکی به شدت افزایش یافته و تلاش ها برای یافتن ترکیبات جدید تسریع شده است.

نتیجه یک مطالعه نشان می دهد که دارچین ممکن است گزینه خوبی برای مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی باشد. آنتی بیوتیک ها از زمان اولین استفاده جان افراد بی شماری را نجات داده اند، اما با گذشت زمان، تعداد فزاینده ای از گونه های باکتریایی به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند.

در واقع، عفونت هایی که زمانی به راحتی قابل درمان بودند، اکنون به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند و اکنون به یک مشکل جهانی رو به رشد تبدیل شده اند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) بحران مقاومت آنتی بیوتیکی را به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدها برای سلامت، امنیت غذایی، رشد و توسعه جهانی توصیف کرده است. به همین دلیل استفاده از روش های موثر در مبارزه با عفونت ها بدون استفاده از آنتی بیوتیک ضروری است.

اکنون گروهی از محققان استرالیایی تأثیر طب سنتی را بررسی کرده اند و اخیراً دارچین را مورد مطالعه قرار داده اند.

آنها بیان کردند: ما در این مطالعه فقط بر روی این ادویه متمرکز شدیم زیرا در بسیاری از مطالعات قبلی به اثر ضد میکروبی دارچین اشاره شده بود، اما در صنعت داروسازی کاربرد زیادی نداشت.

علاوه بر این، محققان بر روی ترکیب خاصی از اسانس دارچین به نام cinnamaldehyde تمرکز کردند که مسئول عطر و طعم خاص دارچین است.

محققان بررسی کردند که آیا سینامالدئید می تواند زیست‌لایه‌ها را تجزیه کند یا خیر. زیست‌لایه‌ها لایه های چسبنده ای هستند و اغلب عامل عفونت هایی هستند که حتی آنتی بیوتیک ها نیز نمی توانند آنها را لمس کنند. شناخته شده ترین نمونه زیست‌لایه‌ها پلاک روی دندان است.

محققان پیشنهاد کردند که استفاده از ضد میکروبی های طبیعی مانند اسانس ها ممکن است در تشکیل زیست‌لایه‌ها تداخل ایجاد کند. بنابراین، ما بر روی تأثیر غلظت‌های مختلف سینامالدئید در مراحل مختلف رشد زیست‌لایه‌ها تمرکز کردیم.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان استرالیایی در این آزمایش از باکتری هایی استفاده کردند که باعث ایجاد عفونت در افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف مانند بیماران مبتلا به سرطان و دیابت می شود. هنگامی که سینامالدئید در برابر زیست‌لایه‌ها باکتریایی آزمایش شد، مشخص شد که در سه چهارم موارد آن را تجزیه می کند. همچنین تشکیل زیست‌لایه‌ها را متوقف می کند و از گسترش باکتری ها جلوگیری می کند.

منبع: فیس آنلاین

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا