اخبار روز سینما

اصغر فرهادی با فیلم “درباره الی” راهی رویداد سالانه اینگمار برگمن شد!

پی ام آپ، اینگمار برگمن، کارگردانی برجسته در صنعت سینما، هر سال با برگزاری رویدادی به نام «هفته برگمن» یادآوری می شود. امسال، اصغر فرهادی به عنوان میهمان افتخاری این رویداد انتخاب شده است و فیلم “درباره الی” نیز در این رویداد نمایش داده خواهد شد.

فردا، ۲۶ ژوئن (۵ تیر)، هفته فیلم برگمن در جزیره فارو در کشور سوئد رسماً آغاز خواهد شد و تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۹ تیرماه) ادامه خواهد داشت. در این رویداد سالانه، اصغر فرهادی، فیلمساز شناخته شده ایرانی در عرصه بین‌المللی، به عنوان میهمان افتخاری حضور خواهد داشت.

“اینگمار برگمن” در دهه 1960 به جزیره کوچک فارو در سوئد نقل مکان کرد و “هفته برگمان” به افتخار هنر او در اینجا برگزار می شود که همراه با نمایش فیلم، سخنرانی و بحث و گفتگو است.

امسال فیلم «درباره الی» ساخته فرهادی از جمله آثاری است که در این مراسم اکران می شود که با حضور کارگردان و معرفی فیلم نیز همراه خواهد بود. ضمناً فیلم شرم ساخته «برگمان» در سال 68 به پی ام آپ فرهادی و با معرفی او به نمایش در می آید.

علاوه بر اصغر فرهادی کارگردان برنده دو جایزه اسکار، اوبری پلازا بازیگر آمریکایی و آدری دیوان کارگردان فرانسوی، ایزابلا اکلوف کارگردان سوئدی و میلاد عالمی فیلمساز سوئدی-ایرانی، کاله لیند روزنامه‌نگار، ایریس ویلجانن موسیقیدان و … ماریان ماتیاس کارگردان و برنده جایزه اینگمار برگمان برای اولین بار در جشنواره فیلم گوتنبرگ از دیگر مهمانان این مراسم است.

«اینگمار برگمان» یکی از چهره های شاخص تاریخ سینمای جهان بود که در طول شش دهه فعالیت هنری خود 9 بار نامزد اسکار شد و در توصیف شرایط زندگی بشر از عناصر کمدی، امید، ناامیدی و ناامیدی استفاده کرد.

او در طول سال‌های فعالیت سینمایی‌اش در مجموع ۶۲ فیلم ساخت که بسیاری از آن‌ها را خودش نوشته و علاوه بر آن ۱۷۰ نمایش صحنه‌ای را کارگردانی کرد که او را به چهره‌ای درخشان در عرصه هنرهای نمایشی تبدیل کرد.

بسیاری از کارگردانان از جمله رابرت آلتمن، وودی آلن، مارتین اسکورسیزی، استنلی کوبریک، دیوید لینچ، پل شریدر، وس اندرسون، آثار برگمان را الهام‌بخش زندگی سینمایی او دانسته‌اند. “فرانسوا اوزون”، “فرانسیس فورد کاپولا”، “ایناریتو”، “کوراساوا”، “مایکل هانکه” و…

این فیلمساز تاثیرگذار در صنعت سینما، برخی از مهمترین آثار خود را با عناوینی همچون “پرسونا”، “فریادها و نجواها”، “مهر هفتم”، “توت‌فرنگی‌های وحشی”، “لبخندهای یک شب تابستانی”، “همچون یک آینه”، “چراغ زمستانی”، “سکوت”، “آستانه زندگی”، “مردی با یک چتر”، “سرزمین آرزو”، “آینده با من است”، “زندان”، “رازهای زنان”، “تابستانی با مونیکا”، “درسی در عشق”، “چشم شیطان” و “صحنه یک ازدواج” ساخته است. او در دسامبر ۲۰۰۳ از دنیای سینما کناره گرفت و در روز سی‌ام جولای ۲۰۰۷ در سن ۸۹ سالگی در جزیره فارو درگذشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا