دانستنی ها

۱۰ نکته طلایی برای داشتن دندان‌هایی سالم | اینفوگرافیک

کارشناسان تأکید می‌کنند که بهترین راه برای جلوگیری از دردسر هزینه‌های پرداختی در دندانپزشکی، توجه به پیشگیری است. خانواده‌ها می‌توانند با گذاشتن مواد مناسب در سبد خانوار، هزینه وقتی را کم کنند که دندان‌ها سالم باقی مانده و نیاز به درمان کمتری باشد.

مشکلات دندانی و به‌ویژه پوسیدگی دندان، مسأله‌ای بلایی برای مردم ایران است. در حالی که شاخص پوسیدگی دندان‌ها در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، بهبود می‌یابد، به تازگی اعلام شده که در ایران، این مشکل نسبت به ۲۰ سال پیش، سه برابر شده است.

دکتر علی تاجرنیا، استاد دانشگاه، دندانپزشک و رئیس هیات مدیره جامعه دندانپزشکی ایران، به اهالی شهر خود می‌گوید که متاسفانه هنوز آمار دقیقی از میزان دندان‌های پوسیده در جامعه ایران وجود ندارد، اما باید تذکر دهیم که تعداد دندان‌های پوسیده‌ی ایرانیان در مورد توقع‌های جامعه بیش از حد معمول است. در این رابطه، وی با اشاره به شاخص سلامت دندان در منطقه، می‌گوید که وضعیت کلی در شهر مناسب است، اما تا به حال نمی‌توانیم از وضعیت بهتری در کشور صحبت کنیم.

۱۰ نکته طلایی برای داشتن دندان‌هایی سالم | اینفوگرافیک

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا