اخبار روز

روی کدام سیمکارت ها اینستاگرام و تلگرام لو نمی روند!

به گزارش پی ام آپ، در سال های اخیر مسئولان موضوع اختصاص سیم کارت به گردشگران را مطرح کرده اند و در مورد این نوع سیم کارت و تفاوت آن با سایر سیم کارت ها گفته شد که این سیم کارت حاوی اطلاعات جاذبه ها به دو زبان انگلیسی است. و انگلیسی. و عربی زبان ها ایرانگردی را به کاربران ارائه می دهد، دسترسی راحت تری به اینترنت دارد و دارای چند رسانه ای، GPS و دفترچه راهنما می باشد.

اکنون بار دیگر این موضوع برای دسترسی بهتر و راحت تر گردشگران به برخی از سکوهای خارجی با جدیت بیشتری مطرح شده است. اگرچه در ابتدا اعلام شده بود که این اقدام صرفاً یک پیشنهاد بوده و هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است، اما عزت الله ضرغامی – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – نیز تاکید کرد که گردشگران خارجی باید حداقل خدمات را دریافت کنند و برخی دوستان در مورد علت آن بحث می کنند. گردشگران خارجی به ایران نمی آیند بنابراین یکی از مهم ترین نیازهای آنها اینترنت و بسترهای بین المللی و خارجی است.

وی در پایان اعلام کرد که در حال انجام رایزنی های لازم هستند و معتقد است باید سیم کارتی متناسب با نیاز گردشگران تهیه شود و این بحث نه تنها برای آنها (گردشگران خارجی) بلکه برای کلکسیونرهای اصلی کشور است. که خدمات می دهند، مسافر می دهند، باید این ظرفیت برایشان فراهم شود. لذا پس از طرح پیشنهادی این مسئول، موضوع در کمیسیون های ذیربط که رسیدگی به آن را بر عهده دارند بررسی و ظاهرا تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته است و در آن زمان اظهار امیدواری کرد که نتیجه طی روزهای آینده اعلام می شود.

در همین راستا وزیر دارایی های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اخیرا در گفت و گوی رادیویی اعلام کرد که در این مورد معتقدیم حداقل خدمات گردشگری باید به گردشگران ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: فقط سیم کارت های بدون فیلتر نیست و به نظر من این موضوع معتبر است و کارشناسان نیز آن را پذیرفتند. ما هم در کمیسیون های رسیدگی به این مسائل شرکت می کنیم و توضیح می دهیم و فکر می کنم یک اقناع کلی صورت گرفته است.

به گفته وی، کسانی که این خدمات را به گردشگران خارجی در داخل کشور ارائه می دهند تا زمانی که بسترهای ملی ما به اطلاع عموم برسد -که ما دعا کردیم و وزیر ارتباطات گزارش خوبی در شورای عالی فضای مجازی ارائه کرد- باید بتوانند این خدمات را ارائه دهند. ادامه هید؛ چون گردشگری ما نباید در خطر باشد. ضرغامی در پایان گفت که در حال پیگیری برای انجام این کار هستیم و امیدواریم به زودی انجام شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا