اخبار روز

اینترنت ثابت کشورمان کاهش رتبه سه پله ای داشت!/جزئیات

به گزارش اسپیدتست، رتبه کشورمان در حوزه اینترنت تلفن ثابت با افت سه سطحی همراه شد.

به گزارش دیجیاتو؛ Speedtest گزارشی ماهانه از سرعت اینترنت ثابت و همراه در جهان و کشورهای مختلف منتشر می کند. بر اساس آخرین گزارش خود برای ژوئیه2023، سرعت اینترنت موبایل در ایران اکنون کاهش و سرعت اینترنت ثابت افزایش یافته است.

در گزارش Speedtest ژوئیه 2023، میانگین سرعت جهانی اینترنت موبایل کاهش یافته است، اما اینترنت ثابت سریعتر شده است. سرعت اینترنت موبایل از 42.92 مگابیت بر ثانیه در گزارش قبلی به 42.35 مگابیت بر ثانیه و سرعت تلفن ثابت از 81.31 مگابیت بر ثانیه به 82.56 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

اینترنت ثابت کشورمان کاهش رتبه سه پله ای داشت!/جزئیات

بر اساس گزارش اسپیدتست ژوئیه، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان افزایش یافته اما سرعت اینترنت همراه کاهش یافته است. این در حالی است که رتبه اینترنت موبایل تغییری نکرده است در حالی که با وجود افزایش سرعت، رتبه تلفن ثابت کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، سرعت اینترنت خط ثابت در ایران از 11.80 مگابیت بر ثانیه در گزارش قبلی به 12.11 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. با این حال کشورمان در رتبه بندی سه پله سقوط کرده و اکنون در رده 148 قرار دارد.

در حوزه اینترنت موبایل در کشورمان با کاهش سرعت مواجه هستیم. سرعت اینترنت موبایل در ایران از 34.65 مگابیت بر ثانیه در گزارش قبلی به 33.44 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. اما رتبه ایران تغییری نکرده و نام کشورمان همچنان در رده 67 به چشم می خورد.

در سطح جهانی، سنگاپور سریع ترین سرعت اینترنت تلفن ثابت را به کاربران ارائه می دهد و این سرعت 247.44 مگابیت بر ثانیه است. هنگ کنگ با سرعت 242.99 مگابیت در ثانیه در رده دوم قرار دارد و پس از آن شیلی، امارات متحده عربی و تایلند قرار دارند.

وقتی صحبت از اینترنت همراه به میان می‌آید، امارات متحده عربی و قطر به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند و به ترتیب سرعت 205.77 مگابیت بر ثانیه و 186.33 مگابیت بر ثانیه را به شهروندان خود ارائه می‌دهند. کشورهای بعدی کویت، اروگوئه و کره جنوبی هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا