اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

اینتر، قهرمان بلامنازع سری آ طبق پیش‌بینی ابرکامپیوتر اوپتا

ابرکامپیوتر اوپتا قهرمان فصل جدید سری آ را پیش‌بینی کرد.

به گزارش فوتبال 360، با نزدیک شدن به شروع رقابت‌های سری آ، سوالاتی در ذهن هواداران فوتبال شکل می‌گیرد، چه کسی قهرمان سری آ در فصل جدید خواهد شد؟ کدام باشگاه‌ها جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست خواهند آورد و چه کسانی برای بقا در این فصل می‌جنگند؟ ما با پیش‌بینی‌های فصل جدید سری آ از طریق ابرکامپیوتر اوپتا به تمام سؤالات پاسخ می‌دهیم. 

سری آ در سال‌های اخیر به عنوان یکی از رقابتی‌‌ترین لیگ‌های اروپا شهرت پیدا کرده است. پس از اینکه یوونتوس  برای 9 دوره متوالی اسکودتو را به دست آورد، ۴ فصل اخیر قهرمانان جدیدی را برای علاقه‌مندان به فوتبال به ارمغان آورده است. 

اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی خود در فصل گذشته با اضافه کردن بازیکنان با تجربه مانند پیوتر زیلینسکی و مهدی طارمی، شانس اصلی برای دفاع از عنوان قهرمانی محسوب می‌شود. 

چه تیمی قهرمان خواهد شد؟

با توجه به قهرمانی اینتر در فصل پیش، تعجبی ندارد ببینیم ابرکامپیوتر اوپتا شانس این تیم را برای قهرمانی در فصل جدید، بیش از سایرین ببیند. 

نراتزوری در 79.2 درصد از شبیه‌سازی‌های انجام شده در صدر جدول قرار می‌گیرد. شاگردان اینزاگی در فصل گذشته با 19 امتیاز بیشتر از میلان قهرمان شدند و ۲ شکست آنها مقابل ساسولو رقم خورد. اگر اینتر پس از قطعی شدن عنوان قهرمانی ۷ امتیاز از دست نمی‌داد، می‌توانست پس از یوونتوس در فصل 14-2013 (102 امتیاز) به دومین تیم صد امتیازی یک فصل سری آ نام بگیرد.

مهمتر از همه، این افتخار پس از یک پنجره نقل و انتقالات رقم خورد که بازیکنان کلیدی مانند آندره اونانا، ادین ژکو، میلان اشکرینیار، رابین گوسنس، مارسلو بروزوویچ و روملو لوکاکو باشگاه را ترک کردند. 

 از دید اوپتا، رقبای سنتی اینتر یعنی یوونتوس یا میلان رقیب اصلی این تیم محسوب نمی‌شوند و آتالانتا با 11.2 درصد شانس کسب اولین عنوان قهرمانی خود را در سری آ را دارد. 

شاگردان جان‌پیرو گاسپرینی با هت‌تریک به‌یادماندنی آدمولا لوکمن، موفق شدند بایرلورکوزن، قهرمان بدون شکست بوندس‌لیگا را در فینال لیگ اروپا شکست دهند و همچنین به مقام چهارم لیگ رسیدند، با این وجود فینال جام حذفی ایتالیا را به یوونتوس واگذار کردند. 

یوونتوس بیش از 1.8 درصد شانس برنده شدن اسکودتو را دارد و در 4.2 درصد از شبیه سازی‌های فصل در صدر جدول است. پس از پایان آشفته دوران ماسیمیلیانو آلگری، بانوی پیر، محبوب‌ترین مربی ایتالیا را به خدمت گرفت و موتا که برای بولونیا جواز حضور در لیگ قهرمان اروپا را به دست آورد به یووه پیوست.

اینتر، قهرمان بلامنازع سری آ طبق پیش‌بینی ابرکامپیوتر اوپتا

مدعیان جواز حضور در لیگ قهرمانان

نمایش عالی باشگاه‌های ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی در فصل گذشته باعث شد ۵ تیم به لیگ قهرمانان اروپا راه یابند. 

نبرد پرتنش دیگری برای کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا در راه است‌ اینتر و آتالانتا با توجه به حضور در رده‌های اول و دوم جدول در این شبیه‌سازی، در لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهند بود، جایگاه‌های بعد در اختیار یوونتوس و میلان است. چون این احتمال وجود دارد برای ۲ فصل آینده، ایتالیا از ۵ سهمیه برخوردار نباشد، رقابت برای رده چهارم بین تیم‌های میلان با آلوارو موراتا، کاپیتان اسپانیایی قهرمان یورو 2024 ، رم با هدایت دانیله دروسی و بولونیا شکل می‌‌‌‌گیرد. البته نمی‌توان ناپولی با هدایت آنتونیو کونته را نادیده گرفت. سرمربی جدید خود امیدوار است نتایج خوبی کسب کند.

کدام تیم برای بقا خواهد جنگید؟

۲ باشگاه از سپ۳ باشگاه صعودکننده در فصل گذشته توانستند در سری آ دوام بیاورند. جنوا تقریبا به نیمه اول جدول رسید و کالیاری با یک امتیاز بیشتر، موفق به ماندن در لیگ شد اما فروزینونه نتوانست حضور خود را در سری آ بیش از یک فصل تمدید کند و  به همراه سالرنیتانا و ساسولو به دسته پایین‌تر رفت. 

پیش‌بینی ابرکامپیوتر برای باشگاه‌های صعود کرده امسال چندان خوشایند هواداران این تیم‌ها نیست، کومو (49 درصد) و ونزیا (44.7 درصد) احتمال بازگشت به سری ب را دارند. البته کومو تحت هدایت توسط ستاره سابق اسپانیایی سسک فابرگاس و به خدمت گرفتن  رافائل واران و آندره آ بلوتی شاید شانس بیشتری برای ماندن در لیگ را داشته باشد. 

همچنین کالیاری که دومین کاندیدای حضور در سری ب نام دارد، امیدوار است از سندرم فصل دوم جلوگیری کند و پارما قهرمان سری ب در 40.8 درصد از شبیه سازی‌ها دوباره به سری ب برمی‌گردد.

پس از 10 هزار بار شبیه‌سازی فصل جدید، جدول مسابقات با در نظر گرفتن میانگین امتیاز هر تیم به شکل زیر است؛

1- اینتر – 84.9 میانگین امتیاز

2- آتالانتا – 73.0

3- یوونتوس – 68.5

4- میلان – 65.6

5- رم – 63.8

6- بولونیا – 63.1

7- لاتسیو – 62.3

8- ناپولی – 58.9

9- فیورنتینا – 58.5

10- تورینو – 54.5

11- جنوا – 46.3

12- مونزا – 44.7

13- اودینزه – 44.6

14- امپولی – 41.1

15- هلاس ورونا – 39.5

16- لچه – 38.6

17- پارما – 37.6

18- ونزیا – 36.8

19- کالیاری – 36.5

20- کومو – 36.2

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا