اخبار روز سینما

ایلان ماسک ویندوز 11 را با سریال Black Mirror مقایسه کرد

« ایلان ماسک » در پی معرفی قابلیت ریکال در بروزرسانی ویندوز 11، با انتشار توییتی این قابلیت را به اتفاقات و داستان سریال Black Mirror تشبیه کرد.

به دنبال معرفی قابلیت جنجالی ریکال در به‌روزرسانی جدید ویندوز 11 ، «ایلان ماسک» مدیرعامل «تسلا» و «اسپیس‌ایکس»، با انتشار توییتی این قابلیت را به سریال Black Mirror تشبیه نمود و اعلام کرد که قطعا این ویژگی را در سیستم خود غیرفعال خواهد کرد. این توییت واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت و بسیاری از کاربران از او به خاطر موضع‌گیری صریحش در این زمینه تشکر کردند. برخی دیگر نیز با او هم‌صدا شده و اعلام کردند که قصد دارند قابلیت ریکال را در سیستم‌های خود غیرفعال کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


صحبت‌های ایلان ماسک

قابلیت ریکال که به‌طور خودکار از فعالیت‌های کاربر در ویندوز 11 اسکرین‌شات می‌گیرد و از آن‌ها برای نمایش نتایج جست‌وجوی مرتبط استفاده می‌کند و از زمان انتشار با انتقادات شدیدی از سوی کاربران و کارشناسان روبه‌رو شده است. بسیاری معتقدند که این قابلیت حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کند و به مثابه یک جاسوسی تمام‌عیار توسط «مایکروسافت» است.

ایلان ماسک

 

«مایکروسافت» در واکنش به این انتقادات تلاش کرده است تا با تاکید بر حفظ حریم خصوصی کاربران، نگرانی‌ها را کاهش دهد. این شرکت اعلام کرده که داده‌های ریکال فقط در حافظه‌ دستگاه کاربر ذخیره و پردازش می‌شود و «مایکروسافت» به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت. با این حال، به‌نظر می‌رسد که این توضیحات نتوانسته است کاربران را به‌طور کامل قانع کند و همچنان نگرانی‌های زیادی در مورد این قابلیت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های ایلان ماسک چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا