اخبار روز

ایلان ماسک می گوید که در سال جاری قدرتمندترین هوش مصنوعی را منتشر خواهد کرد

ایلان ماسک می گوید که تا پایان سال جاری، شرکت XAI مدل هوش مصنوعی Groc 3 را عرضه خواهد کرد که قدرتمندترین نسخه هوش مصنوعی تا به امروز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، «الون ماسک» تاریخ عرضه جدیدترین مدل های هوش مصنوعی را اعلام کرد.

به گزارش آنالیتیکس ایندیا مگ، ماسک در مصاحبه ای با «جوردن پترسون»، روانشناس، نویسنده و مدرس مشهور کانادایی تایید کرد که آخرین نسخه از مدل هوش مصنوعی این شرکت «xAI» «گروک 2» نام دارد. 2) ماه آینده منتشر خواهد شد. علاوه بر این، ماسک گفت که تاریخ انتشار GROC 3 اواخر سال 2024 خواهد بود.

GROC 2 روی تقریباً 15000 پردازنده گرافیکی H100 آموزش داده شده است. ماسک گفت GROC 2 باید معادل یا نزدیک به GPT-4 باشد.

علاوه بر این، ماسک تایید کرد که این شرکت در حال آموزش GROC 3 در مرکز داده خود در ممفیس است که انتظار می‌رود در مدت سه تا چهار ماه تکمیل شود. پس از آن، GROC 3 به درستی تنظیم می شود: “ما امیدواریم که GROC 3 تا دسامبر قوی ترین هوش مصنوعی باشد.”

در طی این مصاحبه، پیترسون در مورد GROC، تفاوت های آن با مدل های قبلی و مواد آموزشی آن صحبت کرد. پترسون گفت: «من از Grac زیاد استفاده کرده‌ام و می‌توانم بگویم که به اندازه ChatGPT توانمند نیست، اما توانمند است.

با این حال، ماسک پاسخ داد که این مدل هنوز کارهای زیادی برای انجام دارد. وی افزود: می خواهم تاکید کنم که XAI یک شرکت نسبتا جدید است و تنها کمی بیش از یک سال از عمر آن می گذرد. بنابراین ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم تا به شرکت هایی که قبلاً این کار را انجام داده اند برسیم.

وقتی از ماسک در مورد حجم زیادی از داده‌هایی که تسلا در طول سال‌ها برای آموزش گروک جمع‌آوری کرده است، سؤال شد، ماسک پاسخ داد: ما هنوز هیچ داده واقعی را از تسلا به گروک منتقل نکرده‌ایم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا