اخبار روز

ایلان ماسک می خواست مدیرعامل اپل شود!

نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی جزئیات بیشماری از پروژه اسرارآمیز Apple Car که به پروژه تایتان معروف بود را فاش کرده است. نیویورک تایمز می گوید اطلاعات مورد بحث حاصل مصاحبه با شش نفری است که در دهه گذشته روی این پروژه کار کرده اند.

یکی یکی از جالب ترین بخش های گزارش نیویورک تایمز به تلاش اپل برای تصاحب تسلا مربوط می شود. این اولین بار نیست که گزارشی منتشر می شود که بر مذاکرات اپل و تسلا تمرکز دارد.

به گفته خود زومیت در پایان سال 2020 الون ماسک تایید کرد که سعی کرده این کار را در “تاریک ترین روزهای” توسعه مدل 3 انجام دهد تیم کوک صحبت هایی در مورد احتمال خرید تسلا توسط اپل وجود داشت، اما ظاهرا تیم کوک از برگزاری جلسه ای با ماسک خودداری کرد.

شش ماه پس از اظهارات ایلان ماسک، وال استریت ژورنال اعلام کرد که خود تیم کوک نیز علاقه مند به تصاحب تسلا است. در آن زمان گفته می شد که ایلان ماسک با تصاحب تسلا توسط اپل موافقت کرده است، اما او یک شرط بزرگ را تعیین کرد و آن این بود که او نه تنها مدیرعامل تسلا، بلکه مدیرعامل اپل نیز شود.

تیم کوک و ماسک هرگونه صحبت در مورد تبدیل شدن تسلا به زیرمجموعه اپل را رد کرده اند. آنها چندی پیش (زمانی که ایلان ماسک شروع به انتقاد از سیاست های اپ استور کرد) گفتند که قبلاً هرگز با یکدیگر صحبت نکرده بودند.

گزارش امروز نیویورک تایمز بدون پرداختن به جزئیات خیلی دقیق، دوباره به داستان تسلا و اپل می پردازد. خبرنگاران این سایت می گویند که اپل و تسلا قطعا در حال مذاکره بوده اند، اما زمان این مذاکرات مشخص نیست: “اپل در مورد خرید تسلا با ایلان ماسک صحبت هایی داشت… اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که…” یکی از آن ها خود ساختن ماشین منطقی تر از تصاحب یک شرکت است. “این چیزی متفاوت است.”

در بخشی دیگر از گزارش نیویورک تایمز به برنامه اپل برای ساخت خودروی خود اشاره شده است. ظاهرا سازنده آیفون و مک بوک قصد داشته خودرویی بسازد که فرمان نداشته باشد و کاملاً توسط دستیار سیری کنترل شود.

در یک نقطه، جانی آیو و اعضای تیم طراحی او کانسپت هایی از خودروی اپل ساختند که شبیه مینی ون های اروپایی مانند فیات مولتی پلا 600 بود. این خودرو 6 پنجره و سقف خمیده داشت، فرمان نداشت و برای کنترل آن از سیری استفاده می شد.

نیویورک تایمز می‌گوید: «یک روز در پاییز 2025، آقای آیو و کوک در مقر پروژه Apple Car در کالیفرنیا برای نمایش نحوه عملکرد ماشین ملاقات کردند.» این دو مرد در کابین نشستند. مثل صندلی . بیرون از آن اتاق، یک صداپیشه شروع کرد به خواندن متن آنچه سیری می‌خواست بگوید… آقای آیو از سیری پرسید که از کدام رستوران عبور می‌کردند و صداپیشه پاسخی را خواند.

نیویورک تایمز می گوید پروژه اپل حدود 10 میلیارد دلار هزینه داشته است. این پروژه در نهایت لغو شد و اپل تصمیم گرفت اعضای تیم خودروسازی را به تیم هوش مصنوعی اضافه کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا