سبک زندگی

ایلان ماسک دومین تراشه اتصال عصبی را در مغز بیمارش کاشت!

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ و بر اساس گزارشی از دیجیاتو، ایلان ماسک در قسمت جدیدی از پادکست لکس فریدمن تایید کرد که دومین بیمار Neuralink تراشه مغز این شرکت را با موفقیت دریافت کرده است. اگرچه اطلاعات زیادی از جمله زمان انجام عمل جراحی منتشر نشده است، اما ماسک می گوید تا اینجا همه چیز بسیار خوب پیش می رود.

ایلان ماسک در گفتگو با لکس فریدمن در مورد دومین بیمار که تراشه مغزی Neuralink را دریافت کرد، گفت: “به نظر می رسد همه چیز در بیمار دوم به طرز باورنکردنی خوب پیش می رود. سیگنال ها و الکترودهای زیادی وجود دارد.” او ارائه نکرد. اطلاعات بیشتر در مورد عمل جراحی بیمار دوم او قرار بود در ماه ژوئن تحت عمل جراحی قرار گیرد، اما به دلایل پزشکی نامشخص از آزمایش انصراف داد.

طرح Neuralink ایلان ماسک در دنباله 2024

گفته می شود که دومین بیمار نورالینک نیز مانند بیمار اول دچار آسیب نخاع شده است. ماسک گفت 400 الکترود در مغز این بیمار فعال بوده است. Neuralink در وب سایت خود اعلام کرد که تراشه مغزی آن از 1024 الکترود استفاده می کند. مدیر عامل Neuralink همچنین پیش بینی کرد که این تراشه مغزی در اواخر امسال در آزمایشات بالینی به هشت بیمار دیگر داده خواهد شد.

تراشه Neuralink

در یکی از قسمت‌های پادکست لکس فریدمن، گفته شد که Neuralink پیشرفت‌هایی در بازگرداندن عملکرد اندام در افراد دارای معلولیت جسمی داشته است. این با تراشه فعلی این شرکت متفاوت است، که به بیمار اجازه می دهد تا نشانگر ماوس را روی صفحه نمایش با ذهن خود حرکت دهد. پیش از این، اولین بیمار Neuralink تجربه خود را در مورد استفاده از این تراشه به اشتراک گذاشت.

متیو مک دوگال، رئیس بخش جراحی Neuralink در همان پادکست گفت: «ما در واقع پیشرفت زیادی در اتصال الکترودها به نخاع به عنوان راه حلی برای آسیب نخاعی داشته ایم. وی توضیح داد که ایمپلنت مغزی می تواند با ایمپلنت ستون فقرات تعامل کند و در بیمارانی که اندام های فلج دارند انقباض ایجاد کند. Neuralink موفق به آزمایش حیوانات در این منطقه شده است و این حیوانات توانستند پاهای خود را در یک الگوی راه رفتن حرکت دهند. اما این آزمایشات هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند.

22272227

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا