اخبار روز

ایلان ماسک اپل را تهدید به تحریم کرد!

ایلان ماسک تهدید کرده است که دستگاه های اپل را به دلیل همکاری با OpenAI ممنوع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس اپل را تهدید به تحریم کرده است.

به گزارش CNBC، ماسک در یک سری پست در پلتفرم رسانه اجتماعی X خود نگرانی هایی را در مورد اینکه آیا اپل و OpenAI از داده های کاربران محافظت خواهند کرد یا خیر، ابراز کرد.

او ادغام نرم افزار بین دو شرکت را یک “نقض امنیتی غیرقابل قبول” خواند و گفت که اپل هیچ ایده ای ندارد که واقعاً چه اتفاقی می افتد.

اپل پروژه طولانی مدت هوش مصنوعی خود را روز دوشنبه اعلام کرد که شامل به روز رسانی دستیار صوتی خود سیری نیز می شود. سیری می تواند به چت ربات محبوب OpenAI متصل شود. طبق گفته اپل، کاربران اجازه دارند سوالات خود را در چت GPT به اشتراک بگذارند و درخواست ها و اطلاعات آنها ثبت نخواهد شد.

با این حال، ایلان ماسک در این رابطه می‌گوید: اینکه اپل آنقدر باهوش نیست که بتواند هوش مصنوعی خود را بسازد و به نحوی اطمینان حاصل کند که OpenAI از امنیت و حریم خصوصی شما محافظت می‌کند، کاملاً پوچ است!

وی به طور خاص به سیستم عامل اپل اشاره کرد و گفت که اگر اپل OpenAI را در سطح سیستم عامل ادغام کند، دستگاه های اپل را تحریم خواهد کرد.

اپل به CNBC گفت که این شرکت از هوش مصنوعی خود استفاده می کند و ادغام با OpenAI یک ویژگی اختیاری است.

ماسک مستقیماً به پست تیم کوک، مدیر عامل اپل پاسخ داد و مدعی شد که دستگاه‌های اپل را از شرکت‌هایش منع می‌کند مگر اینکه کوک تصمیم بگیرد «این جاسوس‌افزار وحشتناک را متوقف کند». او افزود که از بازدیدکنندگان کسب و کارش خواسته می شود دستگاه های اپل خود را در ورودی بگذارند.

تسلا، بزرگترین شرکت ماسک، تا 31 دسامبر 140473 کارمند در سراسر جهان داشت. این شرکت در سال جاری بیش از 10 درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است.

جالب است بدانید که ماسک OpenAI را در سال 2015 تأسیس کرد و در سال 2018 از هیئت مدیره استعفا داد. او اخیرا یکی او به منتقد سرسخت این شرکت و مدیر عامل آن، سم آلتمن تبدیل شده است. در ماه مارس، ماسک از OpenAI و Altman شکایت کرد و مدعی شد که مأموریت تأسیس شرکت برای توسعه هوش مصنوعی “به نفع تمام بشریت” را رها کرده اند.

در یک دور سرمایه گذاری اخیر، ماسک 6 میلیارد دلار برای رقیب بالقوه OpenAI، xAI، که اولین محصولش Grok نام دارد، جمع آوری کرد. علاوه بر تسلا، اسپیس ایکس و xAI، ماسک همچنین بنیانگذار استارت‌آپ رابط مغز و کامپیوتر Neuralink و شرکت Boring Tunneling است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا