اخبار روز سینما

ایرج محمدی تهیه کننده تلویزیون: رضا عطاران را نمی توانم به تلویزیون بیاورم چون سلیقه او با کارگردان ها متفاوت است.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

ایرج محمدی تهیه کننده با سابقه سریال های تلویزیونی گفت: در ابتدای حضور دکتر جبلی برای ملاقات به ایشان پیام دادم، فکر می کردند دنبال کار می گردم اما جواب ندادند!

شب گذشته برنامه زنده هفتگی «جام جم» با حضور دو تهیه کننده با سابقه تلویزیونی، به جذابیت تولیدات نمایشی پرداخت و به محل انتقاد محافظه کاری و انحصار فکری در صدا و سیما تبدیل شد.

ایرج محمدی تهیه کننده سریال هایی چون «خانه پدری»، «بزنگاه»، «خانه به دوش» و «دردسرها عظیم» در بخشی از اظهارات خود در این برنامه گفت: برنامه سازی در تلویزیون قوانینی دارد، پیش از این، مدیران صدا و سیما به تهیه کنندگان اعتماد داشتند و موضوع را برنامه ریزی می کردند و تهیه کننده بر اساس مضامین و پیشنهادات طراحی و اجرا می کرد. اما حالا می خواهند به تهیه کننده بگویند این کار را بکند!

و افزود: با چهل سال سابقه کار باید خودم را به مسئولان صدا و سیما ثابت کنم! خب ترجیح می دهم با تلویزیون کار نکنم.

محمدی با اشاره به اینکه مجری گری در تلویزیون هنر است، تصریح کرد: اینکه به طور ناگهانی 5 شبکه سریال هایی درباره طلاق پخش می کنند یا اینکه همه شبکه ها سریال های تلخ مرتبط با آسیب های اجتماعی را پخش می کنند، ضعف کارگردانی است. تنوع محتوا، تنوع دیدگاه و تنوع تولید در صدا و سیما بسیار مهم است.

تهیه کننده سریال های طنز دهه 80 و 90 افزود: در ابتدای حضور آقای جبلی و برهمانی در تلویزیون پیام دادم و وقت ملاقات خواستم که جواب ندادند! آنها فکر می کردند من دنبال کار می گردم، اما منظورم همین بود. درها را به روی جوانان باز کنید، اما به همه سلیقه ها نگاه کنید و نه به یک نوع سلیقه خاص! نمی شود فیلمنامه مهر و موم شده را به تهیه کننده داد و گفت انجام بده! بنابراین یک مدیر شبکه چه کاری انجام می دهد؟

وی افزود: من از ابتدا با «سیما فیلم» مخالف بودم به خاطر این نظر که قرار است همه تولیدات را از دریچه یک سلیقه تولید کند که کاملا اشتباه است! رئیس شبکه ها باید اعلام نیاز کند و تهیه کنندگان برنامه ریزی کنند و تولیدات به صورت رقابتی انجام شود.

وی در همین زمینه به تقاطع نوروز و محرم چند سال پیش اشاره کرد و تصریح کرد: از یک سال قبل از عید نوروز مسئولان پیگیر امور بودند، شبکه یک «شب دهم» و من «باران عشق» را انجام دادم. در شبکه استانی تهران سریال من در نظرسنجی ها رتبه دوم را کسب کرد که از مدیر شبکه سه عذرخواهی کردم و گفتم: ببخشید اینطور شد! و سلیقه ها الان چه رقابتی هست؟

مهدی فرجی از کارگردانان سابق تلویزیون و تهیه کننده سریال «ظهر خ» نیز در بخشی از این برنامه گفت: تلویزیون محافظه کار شده است، این محافظه کاری آسیب جدی به تلویزیون وارد کرده است، تلویزیون را باید از این روش نجات داد.

وی با اشاره به خاطره ای از سریال سازی آن و رفتارهای عجیب مدیران کم توان گفت: سریالی که ۸۸ درصد رضایت مخاطبان دارد، مدیر صدا و سیما پیامی از مخاطبان در جمع ۷۰ نفره برای من می فرستد. از من می خواهد که به این بررسی پاسخ دهم!” یعنی ندیدن رضایت مردم و دیدن نظر یک نفر این خیلی عجیب و آزاردهنده است.

ایرج محمدی در این زمینه افزود: اینکه در تلویزیون و برنامه هایش شاهد سلایق متنوع نیستیم، مشکل است. اگر سلایق گوناگون در استراتژی رسانه ملی خلأ ایجاد می کند، مداخله کنید.

وی در پاسخ به مجری برنامه که از «رضا عطاران» پرسیده بود، گفت: وقتی در رسانه ملی سلیقه و نگاه تک بعدی وجود دارد، نمی توانم رضا عطاران را بیاورم، چون سلیقه او متفاوت است. داری سلایق رو کانالیزه میکنی چاره ای نخواهی داشت. آیا صدا و سیما الان سلیقه های مختلف را تحمل می کند؟ اگر چنین است، می توان چهره ها و سلیقه های متنوع را به تلویزیون بازگرداند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا