اخبار روز

ایران هرگونه ارتباط با حملات علیه نیروهای آمریکایی را تکذیب کرد

نمایندگی ایران گفت ایران هیچ ارتباطی با حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن ندارد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد شامگاه یکشنبه به وقت محلی گفت: ایران هیچ ارتباطی با این حملات نداشته و درگیری بین ارتش آمریکا و گروه های مقاومت در منطقه است که در حال مقابله و مقابله هستند. بر.

سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد که در حمله شبانه هواپیمای بدون سرنشین به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و 25 نفر از نیروهایش زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، قتل سه آمریکایی در برج 22 اردن در نزدیکی مرز سوریه، نشانه تشدید چشمگیر اوضاع ناپایدار خاورمیانه است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه موسوم به سنتکام تایید کرد که در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین “به پایگاهی در شمال شرقی اردن” سه سرباز کشته و 25 نفر زخمی شدند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد: شب گذشته در حمله پهپادهای بدون سرنشین به نیروهای ما مستقر در شمال شرق اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه سرباز آمریکایی کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. در حالی که ما هنوز در حال جمع‌آوری حقایق درباره این حمله هستیم، می‌دانیم که این حمله «توسط گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران که در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند انجام شد». ما موظفیم [این سربازان] ما به مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد و شکی نداریم که همه افراد مسئول هستند [در این حادثه] ما در زمان و راهی که انتخاب می کنیم مورد سوال قرار می گیریم.

پس از آن که حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن چند تن دیگر شد، مقامات آمریکایی گفتند که آنها معتقد نیستند ایران حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی را انجام داده است.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایرنا، مقامات آمریکایی روز یکشنبه به وقت محلی اعلام کردند که برخی از مخالفان دولت جو بایدن و جمهوری خواهان تندرو آمریکایی تلاش می کنند حمله به پایگاه آمریکایی در شمال شرق اردن در نزدیکی مرز سوریه را به تهران نسبت دهند. اینطور نیست که نیروهای مسلح ایران حمله پهپادی را انجام داده باشند.

خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام آمریکایی که نامشان فاش نشد، گفت: ما معتقد نیستیم که نیروهای ایرانی حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی انجام داده باشند.

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز به حمله اخیر به پایگاه نظامی آمریکا در اردن و نزدیک مرز سوریه واکنش نشان داد و گفت: حمله به پایگاه برج 22 باید پاسخ داده شود: تاکید کرد: ایران به دنبال درگیری مستقیم با آمریکا است.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که حمله اخیر به پایگاه نظامی آمریکا به منزله تشدید خطرناک تنش در منطقه است و باید به این حمله پاسخ مناسب داده شود و تاکید کرد: با این حال، چنین است. به نظر نمی رسد که ایران مستقیماً دستور این حمله را داده باشد

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در کارولینای جنوبی گفت: به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در حمله پهپادی به نیروهای مسلح این کشور در شمال شرق اردن نزدیک مرز سوریه پاسخ خواهیم داد. .

بایدن که محبوبیتش این روزها پس از جنگ اسرائیل و فلسطین به شدت کاهش یافته است، در یک سخنرانی در جریان کارزار انتخاباتی خود در کارولینای جنوبی گفت: دیشب روز سختی در خاورمیانه داشتیم و به آن پاسخ خواهیم داد.

رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده در جریان مبارزات انتخاباتی خود از حاضران خواست به احترام درگذشتگان یک لحظه سکوت کنند.

روز یکشنبه به وقت محلی، آستین، وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) با صدور بیانیه ای به کشته شدن سه سرباز از آن کشور و زخمی شدن 34 تن دیگر تاکنون در حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن، در نزدیکی اردن واکنش نشان داد. مرز سوریه و ما در جای مناسب پاسخ خواهیم داد و تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروها و منافع خود انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز تاسف و خشم از کشته شدن سه سرباز آمریکایی مدعی شد که نیروهای کشته شده ما در اردن برای مبارزه با داعش و تروریسم استفاده شده اند.

رئیس پنتاگون مدعی شد: «نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت ایران مسئول حملات جاری به نیروهای آمریکایی هستند و ما در زمان و مکان مورد نظر پاسخ خواهیم داد». اقدامات لازم برای دفاع از ایالات متحده، نیروهای مسلح و منافع ما.»

در 15 اکتبر 1402 (برابر با 7 اکتبر 2023) گروه های مقاومت فلسطین عملیات غافلگیرانه ای را از غزه (جنوب فلسطین) به نام “طوفان الاقصی” علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام در 3 دسامبر به پایان رسید. 1402 (همزمان) یک آتش بس موقت چهار روزه یا توقف تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس تا 24 نوامبر 2023 منعقد شد.

این آرامش در جنگ هفت روز به طول انجامید و سرانجام در ساعت 10 صبح جمعه پایان یافت آذر در 1 دسامبر 2023 آتش بس موقت پایان یافت و رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه از سر گرفت. این رژیم برای انتقام از حملات غافلگیرانه «طوفان الاقصی»، جبران شکست آن و توقف عملیات مقاومت، تمامی گذرگاه های نوار غزه را بسته و این منطقه را بمباران می کند.

پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه از 17 اکتبر هدف حملات پهپادی، موشکی و موشکی قرار گرفته اند. گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و همچنین نیروهای یمنی در پی اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این عملیات. آیا ایالات متحده هشدار داده است که پایگاه های آمریکایی منطقه را هدف قرار خواهند داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا