به گزارش پی ام آپ، با توجه به روال هر سال، حقوق بازنشستگان در ابتدای سال جدید کمی افزایش می‌یابد و همانند سایر حقوق‌ها به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. در سال ۱۴۰۲، مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرده است و طبق اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق، میزان افزایش حقوق بازنشستگان برای امسال مشخص شده است و اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است که حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم اصلاح و به عدالت نزدیک شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی گفت: اینکه بازنشستگان ما زندگی خود را با حقوقی بگذرانند که کفاف نیازهایشان را نمی دهد و کار را برایشان سخت می کند، منطقی نیست.

نشست خبری حاجی بابایی و تنی چند از اعضای شورای اسلامی مجلس با خبرنگاران مجلس امروز 21 خرداد در سال 1402 اتفاق افتاد.

حمیدرضا حاجی بابایی در این جلسه با اشاره به پرداختن به موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه گفت: موضوع بازنشستگان و یکسان سازی حقوق آنها و حقوق کارکنان از وظایف محوله است. دولت و باید به این دو مقوله رسیدگی شود عدالت نزدیک است.

وی با بیان اینکه دولت موضوع انصاف در پرداخت ها را در برنامه هفتم توسعه منعکس کرده است، ادامه داد: همه ارگان ها و نهادهای دولتی باید از مقوله انصاف در پرداخت ها حمایت کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در یادداشتی تصریح کرد که حقوق بازنشستگان در حال حاضر جوابگوی نیازهای آنها نیست و شرایط را برای آنها سخت کرده است. او بیان کرد که این معقول نیست که بازنشستگان با حقوقی کمتر از نیازهایشان زندگی کنند.

همچنین، حاجی بابایی به این موضوع اشاره کرد که فاصله بین حقوق بازنشستگان و شاغلین نباید زیاد باشد و باید در برنامه هفتم توسعه اصلاحاتی انجام شود که حقوق بازنشستگان به اندازه نیازهایشان باشد و قابل قبول باشد. او امیدوار است که این اصلاحات توسط مجلس و دولت قبول شود.

علی دهقانکیا در پاسخ به این سوال که آیا حقوق بازنشستگان از تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه ماه با توجه به مصوبه شورای عالی کار، گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده و قول مسؤولان سازمان تامین اجتماعی، انشالله حقوق بازنشستگان این سازمان افزایش می یابد. اردیبهشت ماه ماه عملیاتی می شود.

وی افزود: بر این اساس حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اردیبهشت ماه ماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار (افزایش 25 درصدی حداقل حقوق بگیران و 21 درصدی برای سایر رده ها) پرداخت می شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: بر اساس نظارت های انجام شده، مابه التفاوت حقوق بازنشستگان مربوط به فروردین ماه نیز مصادف با حقوق است. اردیبهشت ماه ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود.

وی تصریح کرد: طبق جدول طراحی شده حقوق مستمری بگیران از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفبا به حساب آنها واریز می شود.

بازرس مرکز بازنشستگی تامین اجتماعی تهران از مسئولان خواست حقوق بازنشستگان را افزایش دهند اردیبهشت ماه مطلع.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید گفت: در روزهای اخیر وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بنگاهی انجام دادند. قول بده که در اردیبهشت ماه افزایش حقوق اعمال می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه آغاز می شود، امیدواریم مقدمات کار تا قبل از این تاریخ انجام شود. حقوق اردیبهشت ماه مستمری بگیران باید افزایش یافته و در عین حال مابه التفاوت جبران شود فروردین همراه با حقوق بازنشستگی اردیبهشت ماه پرداخت می شود

ایزدان تاکید می کند: رصدهای ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که مسئولان این سازمان برای پرداخت افزایش حقوق در ماه جاری آمادگی دارند. حتی اگر مراحل اداری صدور احکام تا پایان ماه به پایان نرسد، به احتمال زیاد در مراحل بعدی پرداخت ها و احکام جدید دادگاه صادر خواهد شد. ممکن است مراحل اداری کار و امضای هیات امنا و سپس تایید هیات مدیره زمان زیادی ببرد.

به گفته وی، وزیر کار و مدیرعامل سازمان باید به وعده خود برای افزایش دستمزد عمل کنند اردیبهشت ماه پایبندی به؛ بازنشستگان انتظار دارند حقوق جدید و مابه التفاوت را در روزهای آینده دریافت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته و شورای نگهبان نیز ایراداتی را به آن وارد کرده است. او افزود که تلاش خواهند کرد تا به زودی ایرادات شورا را برطرف کنند.

مهدی عیسی زاده نیز در جریان جلسه علنی مجلس، به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت تذکر داد و انتظار خود را بیان کرد که جوانانی که در کنکور شرکت کردند و قبول شدند را پذیرش کنند و به خانواده آنان استرس وارد نکنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *