اخبار روز

اگر همه به جز انجمن بسکتبال ویزای آذربایجان بگیرند!

در حالی که گرفتن ویزای آذربایجان آسان است، فدراسیون بسکتبال اعلام کرده است که به دلیل عدم صدور روادید سفارت جمهوری آذربایجان، اعزام تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان به سری مسابقات بانوان لغو شده است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران قرار بود برای اولین بار در 30 سالگی در مسابقات بانوان شرکت کند. تیر این بازی برای آذربایجان میزبان برگزار شد، اما اتحادیه بسکتبال عصر جمعه (29) در این مسابقه شرکت خواهد کرد. تیر) در این خبر اعلام کرد که «با وجود اینکه بلیت و مقدمات سفر آماده شده بود و این مسابقات در رتبه بندی حائز اهمیت بود، اما این سفر به دلیل عدم صدور روادید از سوی سفارت جمهوری آذربایجان لغو شد».

مسعود عماری رئیس سازمان سه نفره بسکتبال نیز در خصوص لغو سفر بانوان گفت: ششم تیر حضور ما در این مسابقه قطعی شد و در همان روز 6 نفر را برای شرکت در این مسابقه معرفی و پاسپورت آنها را ارسال کردیم. 16 تیر ماه با ایمیل دریافتی از کشور میزبان مقرر شد که ویزای اعضای تیم توسط میزبان در حال رسیدگی است و هیچ نقصی در مدارک وجود ندارد.

عماری ادامه داد: در پایان 4 تیرماه ایمیلی به انجمن ارسال شد مبنی بر اینکه امکان صدور ویزای الکترونیکی برای بازیکنان ایرانی وجود ندارد و باید با سفارت تماس بگیرند. مدیر امور بین الملل زمانی که یک ساختمان در حال بازسازی بود از سفارت بازدید کرد. گفتند هنوز سفارت راه اندازی نشده و باید با کنسولگری در تبریز تماس بگیرند. بلافاصله از طریق گهرخانی رئیس هیئت آذربایجان شرقی با کنسولگری تماس گرفتیم که وی اعلام کرد که صدور ویزا در بهترین حالت چهار تا پنج روز کاری به طول می انجامد که این امر نیز منوط به صدور نامه از سوی وزارت کشور است. امور خارجه جمهوری آذربایجان و نامه فدراسیون بسکتبال آذربایجان ملاک نیست.

رئیس سازمان بسکتبال سه نفره با اشاره به نامه وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه ایران نامه ای ارسال کرد و سفارت ایران در جمهوری آذربایجان بسیار پیگیر بود اما طرف آذربایجانی به ایمیل و تلفن ما پاسخی نداد. تماس تا 29 مارس تیر وی در یک پیام صوتی در ساعت 11:00 اعلام کرد که صدور ویزای الکترونیکی یک ماه طول می کشد در حالی که 25 اسفند تیر حضور تیم ما در این مسابقات تایید شد و خودشان هم همان روز از ما مدارک خواستند.

عماری در پایان خاطرنشان کرد: ما تا آخرین لحظه اصرار داشتیم که حتی ویزای فرودگاهی هم بگیریم که متاسفانه نشد.

به گزارش ایسنا، سفر بانوان به دلیل عدم صدور ویزا در حین اخذ ویزای آذربایجان لغو شد. یکی این یکی از ساده ترین ویزاها است و حتی مراحل را می توان به راحتی از طریق جستجو در گوگل انجام داد. با انجام چند مرحله ساده می توانید صرف نظر از تعطیلات یا ساعات اداری، تنها در سه روز ویزا دریافت کنید. ویزای عادی ظرف سه روز صادر می شود و کار سختی در این زمینه وجود ندارد، اما مشخص نیست چرا فدراسیون بسکتبال نتوانست ویزا بگیرد و چرا فدراسیون آذربایجان منتظر ویزا است.

انجمن چهار تا پنج روز قبل از سفر می توانست با مراجعه به آژانس مسافرتی مشکل بسکتبالیست ها را حل کند. با این حال، مشخص نیست چرا انجمن بسکتبال اعلام کرده حدود 20 روز برای انجمن آذربایجان صبر کرده و سپس کاری انجام نداده است.

سهولت اخذ ویزای آذربایجان و اعلام عدم صدور روادید از سوی فدراسیون بسکتبال ایران برای عدم اعزام تیم بانوان این تردید را ایجاد کرده است که ممکن است فدراسیون ایران قصد جدی برای اعزام تیم بانوان به مسابقات نداشته باشد، اما اگر او در واقع قصد اعزام تیم بانوان و حتی خرید بلیت را دارد، فدراسیون باید پاسخگوی عدم توانایی وی در اخذ ویزا و هدر دادن بودجه فدراسیون و ایجاد یأس و دلسردی در بین تیم ملی بانوان ایران باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا