دانستنی ها

اگر هر روز یک همبرگر بخورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

بعد- برگر یک غذای اصلی آمریکایی است. صنعت فست فود با عشق ما به گوشت گاو رشد می کند. آمریکایی ها آنقدر همبرگر را دوست دارند که مرتب آن را می خورند. یک آمریکایی به طور متوسط ​​حدود پنج برگر در ماه می خورد.

به گزارش فرارو به نقل از یاهولایف; شاید شما آنقدر همبرگر دوست دارید که بیشتر می خورید. اگر چنین است، باید در نظر بگیرید که خوردن مقادیر زیاد همبرگر چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد.

آیا برگرها سالم هستند؟

بر اساس نتایج نظرسنجی Mintel، 82 درصد از آمریکایی ها معتقدند که همبرگر یک غذای سالم و منبع خوبی از مواد مغذی است. این یک باور عمومی است زیرا همبرگرها دارای پروتئین بالایی هستند. اگرچه درست است که همبرگر سرشار از پروتئین است، اما یک غذای کاملاً سالم نیست.

برگرها سرشار از چربی های اشباع شده هستند که می تواند منجر به بیماری قلبی و سطح کلسترول بالا شود. بنابراین همبرگر یک غذای ناسالم است. یک چهارم برگر مک دونالد حاوی 8 گرم چربی اشباع شده است. این بیش از 50 درصد از مصرف روزانه چربی اشباع توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا است. همچنین برگر ۷۱۰ میلی گرم سدیم دارد.

برگر برخلاف منابع پروتئین گیاهی، ارزش غذایی قابل توجهی برای بدن ندارد. به عنوان مثال، غذاهایی مانند لوبیا، نخود و توفو همگی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند که در همبرگر یافت نمی شوند. اما همبرگر آنقدرها هم بد نیست و حاوی پروتئین و آهن است. اما این فواید برای جبران مقدار بالای چربی اشباع شده در همبرگر کافی نیست.

اگر هر روز یک همبرگر بخورید چه اتفاقی می افتد؟

اگر هر روز همبرگر بخورید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهید. چربی اشباع موجود در گوشت قرمز، از جمله برگر، می تواند کلسترول بد را افزایش داده و سطح کلسترول خوب را کاهش دهد.

فشار خون بالا نیز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. علاوه بر تاثیر منفی خوردن همبرگر بر سلامت قلب، خوردن روزانه همبرگر برای سلامت روده نیز مضر است. نتایج برخی مطالعات نشان می دهد که گوشت قرمز می تواند التهاب روده را افزایش دهد.

خوردن یک وعده گوشت قرمز در روز خطر التهاب روده و دیورتیکولیت یا ضعف دیواره روده را تا 18 درصد افزایش می دهد. ثابت شده است که جایگزینی گوشت قرمز با مرغ یا ماهی بدون چربی این خطر را تا حدود 20 درصد کاهش می دهد.

اگر خطرات افزایش یافته بیماری های قلبی عروقی و بیماری های التهابی روده برای متقاعد کردن شما به خوردن همبرگر کافی نیست، یافته های یک مطالعه علمی یک دهه را در نظر بگیرید که نیم میلیون نفر را مورد ارزیابی قرار داده است. محققان دریافتند رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز با طول عمر کوتاه‌تر مرتبط است. این تا حد زیادی به دلیل افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی است.

اگر به طور منظم همبرگر خوار هستید، یادگیری این که چگونه این عادت غذایی می تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد، می تواند بسیار خسته کننده باشد. اگر عاشق همبرگر هستید، نمی توانید آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید، اما می توانید کمتر مصرف کنید تا برای سایر گزینه های غنی از مواد مغذی که منبع اصلی پروتئین مورد نیاز بدن شما هستند، جا باز کنید.

اگر برایتان سخت است که همبرگر را کنار بگذارید، همبرگر بوقلمون (که چربی اشباع کمتری نسبت به همبرگر گوشت گاو دارد) و همبرگر گیاهی را در نظر بگیرید. به دنبال همبرگرهای گیاهی باشید که از غذاهای کامل مانند لوبیا، نخود و غلات کامل تهیه شده اند تا بهترین مواد مغذی را برای شما فراهم کنند.

هنگامی که تصمیم می گیرید تعداد همبرگرهایی را که به طور منظم می خورید کاهش دهید، این فرصت را به شما می دهد تا غذاهای غنی از مواد مغذی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. تنوع کلید یک رژیم غذایی سالم است که تضمین می کند تمام مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده را دریافت می کنید. خوردن یک غذای مشابه در روز می تواند فرد را در معرض خطر از دست دادن مواد مغذی ضروری قرار دهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا