دانستنی ها

اگر می خواهید ریه صفر کیلومتری داشته باشید، ریه های خود را روی این سبزیجات بیندازید/بخوانید

یافته ها نشان می دهد که مصرف سبزیجات برگ سبز و سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی می تواند ایمنی را تقویت کرده و از سلامت ریه ها محافظت کند.

یافته ها نشان می دهد که مصرف سبزیجات برگ سبز و سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی می تواند ایمنی را تقویت کرده و از سلامت ریه ها محافظت کند.

سبزیجات نه تنها مغذی هستند، تحقیقات قبلی نشان داده است که افزودن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی افراد می تواند به کاهش خطر چاقی، بهبود سلامت روان، کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود سلامت روده کمک کند.

در یک مطالعه اخیر، محققان موسسه فرانسیس کریک در لندن دریافتند که مولکول‌هایی که به طور طبیعی در سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و گل کلم یافت می‌شوند، می‌توانند فعالیت پروتئینی به نام «گیرنده هیدروکربن آریل» (AHR) را افزایش دهند و به ریه‌ها کمک کنند تا به عنوان یک سد سالم در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی. .

گیرنده هیدروکربن آریل نوعی پروتئین سلولی است که به تنظیم ژن و متابولیسم آنزیم های خاص در بدن کمک می کند.

تحقیقات قبلی همچنین نشان می دهد که AHR در تنظیم سیستم ایمنی موثر است و نقش فعالی در سلول های بنیادی ایفا می کند.

به دلیل ارتباط آن با سیستم ایمنی، دانشمندان استفاده از AHR را به عنوان یک هدف بالقوه در پیشگیری و درمان تعدادی از بیماری ها، از جمله:

• اختلالات خود ایمنی

• بیماری های التهابی

• سرطان

هنگامی که AHR بیش از حد فعال است، خون کمتری در حفره های ریه وجود دارد که به جلوگیری از نشت سد ریه کمک می کند.

در طول این مطالعه، دانشمندان مشاهده کردند که موش هایی با فعالیت AHR افزایش یافته در هنگام آلوده شدن به ویروس آنفولانزا به اندازه قبل وزن کم نکردند. علاوه بر این، موش های تقویت شده با AHR می توانند بهتر با عفونت باکتریایی و ویروس آنفولانزا مبارزه کنند.

محققان همچنین دریافتند که عفونت آنفولانزا فعالیت محافظتی AHR ریه را فقط در موش هایی که قبل از بیماری با لیگاندهای AHR تغذیه شده بودند کاهش می دهد.

بیش از 3000 نوع مختلف سبزیجات چلیپایی وجود دارد. رایج ترین آنها عبارتند از:

• کلم بروکلی

• گل كلم

• کلم

کلم

• کلم بروکسل

• آروگولا

• تربچه، از جمله ترب

• تربچه

علاوه بر فواید تغذیه ای که همه سبزیجات دارند، این سبزی ها سرشار از فیبر رژیمی نیز هستند و منابع غنی از برخی ویتامین ها از جمله ویتامین های C، E، K و B9 (فولات) هستند.

سبزیجات چلیپایی همچنین حاوی مواد مغذی گیاهی هستند که به کاهش التهاب کمک می کنند. مطالعات قبلی غذاهای گیاهی را با درمان و پیشگیری از سرطان مرتبط دانسته اند.

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید که در مجله “ERG Open Research” منتشر شده است، مصرف سبزیجات برگ دار مانند بروکلی و اسفناج که سرشار از ویتامین K (ویتامین K) هستند، به سلامت ریه کمک زیادی می کند.

گروهی از متخصصان دانمارکی دریافتند افرادی که سطح ویتامین K در بدنشان پایین است بیشتر احتمال دارد عملکرد ضعیف ریه داشته باشند. این افراد ممکن است از آسم، خس خس سینه و بیماری مزمن انسدادی ریه رنج ببرند.

به گفته متخصصان، تا زمان انجام این مطالعه، تأثیر ویتامین K بر ریه ها به خوبی شناخته نشده بود.

به گفته مرکز تغذیه دانشکده سلامت عمومی هاروارد، ویتامین K در روغن‌های گیاهی و غلات نیز یافت می‌شود. این ویتامین همچنین به بهبود زخم ها، تولید پروتئین های لازم برای لخته شدن خون و ساخت استخوان های سالم کمک می کند.

تورکیل جسپرسن، دکترای پژوهشی این مرکز در بیانیه‌ای گفت: از قبل می‌دانستیم که ویتامین K نقش مهمی در خون دارد و مطالعات نشان داده است که این ویتامین برای سلامت قلب و استخوان نیز مهم است، اما تحقیقات زیادی در مورد تأثیر ویتامین K بر روی ریه ها، مدت زیادی از آن گذشته است.

متخصصان بیمارستان دانشگاه کپنهاگ 4092 فرد بین 24 تا 72 سال را مورد مطالعه قرار دادند. این افراد همگی ساکن کپنهاگ بودند.

به گفته انجمن ریه آمریکا، این شرکت کنندگان تحت آزمایش عملکرد ریوی و ریوی به نام «اسپیرومتری» قرار گرفتند. در این آزمایش، میزان هوای تنفسی ریه ها، سهولت و سرعت ورود و خروج هوا به ریه ها اندازه گیری می شود.

شرکت کنندگان همچنین آزمایش خون گرفتند و به پرسشنامه هایی در مورد سلامت عمومی و سبک زندگی خود پاسخ دادند. آزمایش خون نشان داد که این افراد سطح ویتامین K در خونشان پایین است.

این تحقیق نشان می دهد افرادی که سطح ویتامین K در خونشان پایین است ممکن است عملکرد ریه ضعیف تری داشته باشند.

طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، مقادیر کافی ویتامین K برای افراد 19 ساله و بالاتر 120 میکروگرم در روز برای مردان و 90 میکروگرم در روز برای زنان است.

البته پزشکان می گویند که باید تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از مکمل های ویتامین K انجام شود. آنها معتقدند که با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، سیگار نکشیدن، ورزش و تلاش برای کاهش آلودگی هوا می توان از ریه ها محافظت کرد.

این گروه در حال حاضر روی مکمل‌های ویتامین K کار می‌کنند و آنها را با دارونما مقایسه می‌کنند تا تأثیر آن‌ها بر سلامت قلب و استخوان را تعیین کنند.

منبع: سایت تفریحی روزانه

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا