اخبار روز

اگر میانسال هستید، نگران نشستن نباشید!

عصر ایران – ممکن است تعجب کنید، اما برای افراد میانسال و مسن ممکن است این زمان کوتاه شود بنشینحتی تا 30 دقیقه در روز فشار خون خودت باش

این یافته بر اساس یک مطالعه جدید توسط شرکت مراقبت های بهداشتی آمریکایی Kaiser Permanente انجام دهید و تمیز کنید مجله باز شبکه جاما منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

به گفته مقامات Kaiser Permanente، تیم تحقیقاتی برنامه ای را توسعه دادند که دیدگاه های ارتباطی مختلف را ترکیب می کند بنشین کاهش فزاینده فشار خون در افراد مسن و میانسال را بررسی کنید. این مطالعه شامل 283 عضو Kaiser Permanente بین 60 تا 89 سال بود که دارای شاخص توده بدنی 30 تا 50 بودند.

هر یک از شرکت کنندگان در طول مطالعه موارد زیر را دریافت کردند:

– ده جلسه کاری با مربی سلامت در یک دوره شش ماهه

– یک میز ایستاده

– ردیاب فعالیت

جلسات سلامتی بر هدف کاهش زمان نشستن متمرکز بود. لازم به ذکر است که شرکت کنندگان در این مطالعه اکثر جلسات را با مربی سلامت خود از راه دور انجام دادند.

گروه دوم شرکت کنندگان نیز در رویدادهای بهداشتی شرکت کردند. تفاوت این بود که هدف او فقط بر سلامت عمومی متمرکز بود و ربطی به کمتر نشستن یا تحرک بیشتر نداشت.

آنچه محققان هنگام مطالعه افراد مسن و نحوه نشستن آنها دریافتند

به گفته محققان، شرکت‌کنندگانی که در جلسات سلامتی شرکت کردند که بر کاهش زمان نشستن تمرکز داشتند، 30 دقیقه در روز کم تحرکی خود را کاهش دادند. علاوه بر این، فشار خون این گروه از شرکت کنندگان تقریباً 3.5 میلی متر جیوه کاهش یافت.

به گفته نویسندگان این مطالعه، کاهش زمان نشستن می تواند سلامت کلی افراد را بهبود بخشد. افراد میانسال و مسن معمولاً بین 65 تا 80 درصد از ساعات بیداری خود حالت نشستن دارند و این نشستن طولانی مدت با خطرات سلامتی مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت مرتبط است.

دکتر. کریستوفر تانایانیک متخصص قلب و عروق پیشگیرانه در نیویورک که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: «قطعاً توصیه می‌کنم زمان نشستن را کاهش دهید تا به هدف مهم بهبود جریان خون از منظر سلامت قلب و عروق دست یابید.» حتی اگر مشکلی دارید، چنین راه‌حلی ایده‌آل است. برای سیستم اسکلتی عضلانی بسیار جالب است که محققان موفق شده اند ارتباط بین کاهش زمان نشستن و کاهش فشار خون را از نظر فیزیولوژیکی توضیح دهند.

فعالیت بدنی و سلامت قلب

در دهه گذشته، مطالعات متعددی فواید فعالیت بدنی روزانه را گزارش کرده اند. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

– یک مطالعه معتبر از سال 2022 توسط مجله طبیعت ایندکس شده، نشان داد که سه جلسه یک دقیقه ای فعالیت شدید می تواند به طول عمر طولانی تر منجر شود.

– یک متاآنالیز معتبر کاهش نرخ بیماری مزمن را با افزایش فعالیت روزانه نشان داد.

کارشناسان می گویند مطالعه فعلی می تواند شواهد جامع تری برای حمایت از تحقیقات قبلی ارائه دهد.

دکتر. هوارد واینترابمدیر بالینی مرکز پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی NYU Langone Heart در نیویورک که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: این مطالعه کاملاً جدید نیست. افت فشار خون به میزان 3.5 میلی متر جیوه زیاد نیست، اما یک نقطه شروع است و در واقع می تواند کمک کننده باشد.

واینتراب ادامه می‌دهد: «داده‌ها نشان می‌دهند که افزایش متوسط ​​در فعالیت منجر به کاهش متوسط ​​فشار خون می‌شود.» بنابراین فکر می‌کنم شخصاً تمایل بیشتری به پیشنهاد یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشم. با این حال، گروه مورد مطالعه دارای اضافه وزن هستند و تمرکز بر کاهش وزن همراه با فعالیت بدنی احتمالاً نتایج قابل توجهی بهتری را به همراه خواهد داشت. به طور کلی، این مطالعه با آنچه قبلاً می دانیم بسیار سازگار است. ایستادن فواید سلامتی مختلفی دارد، حتی اگر فقط فعالیت بدنی محدودی داشته باشید.

نشستن چه تاثیری بر سلامت افراد میانسال و سالمند دارد؟

با این حال، همه متخصصان قبول ندارند که کاهش فشار خون به میزان 3.5 میلی متر جیوه ناچیز است!

جنیفر وانگمتخصص قلب و عروق و مدیر پزشکی انستیتوی قلب و عروق مراقبت از یادبود در کالیفرنیا، کاهش یک دستاورد بزرگ است.

وونگ که در این مطالعه شرکت نداشت، توضیح می‌دهد: این مطالعه نشان می‌دهد که هر فعالیتی، هر چقدر هم که کوچک باشد، کمک می‌کند. اگر هدف خیلی بزرگ باشد، مثلاً 150 دقیقه پیاده روی در هفته، مردم انگیزه ای برای ادامه دادن نخواهند داشت. به همین دلیل است که توصیه می کنم از کوچک شروع کنیم و همه را از چنین تحقیقاتی مطلع کنیم. یک توصیه نسبتاً ساده مانند بلند شدن و ایستادن می تواند سلامت ما را بهبود بخشد.

وونگ افزود: «اگرچه این مطالعه بر روی افراد مسن و دارای اضافه وزن متمرکز بود، من معتقدم این فرضیه را می توان برای هر کسی اعمال کرد.

چگونه نشستن طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود؟

تنایان می گوید: کم تحرکی منجر به چاقی و سیستم قلبی عروقی ناسالم بدن می شود. تشکیل لخته های خون در اندام تحتانی، که همچنین می تواند از نشستن طولانی مدت به ریه ها برود (مثلاً پروازهای طولانی مدت)، احتمالاً ترسناک ترین پیامد فوری “نشستن زیاد” است. در برخی مشاغل، نشستن تمام روز اجتناب ناپذیر است.

در مجموع 12 ساعت زمان نشستن می تواند قابل قبول باشد، البته تا زمانی که استراحت های منظمی در این بین وجود داشته باشد. ساده ترین راه این است که قانون هر ساعت را به خاطر بسپارید. در واقع، مکث در حالت نشسته (یعنی تغییر وضعیت بدن به حالت ایستاده) می تواند باعث کاهش فشار خون سیستولیک شود. من کاملا موافقم که با این عادت گردش خون بهتر می شود. تغییر هر ساعت از نشستن به ایستادن/پیاده روی احتمالاً به «ورزش» رگ‌های خونی و حفظ گردش خون، به‌ویژه در اندام‌های تحتانی کمک می‌کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا