اگر مداخلات دولت کم و بخش خصوصی تقویت نشود، به جایی نمی‌رسیم

اگر مداخلات دولت کم و بخش خصوصی تقویت نشود، به جایی نمی‌رسیم

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: در خدمت اقتصاد کشور هستیم و تلاشمان این است که بتوانیم اقتصاد کشور را از این شرایط سخت عبور بدهیم. توضیح دادن در مورد شرایط اقتصادی در حضور فعالان بخش خصوصی، زیره به کرمان بردن است.

همتی افزود: مقررات فضای کسب و کار و مشکلات ناشی از تحریم ها سبب شده تا مسائل اقتصادی کشور روان نباشد.

وی با اشاره به دستور جلسه که رفع تعهد ارزی صادرکنندگان است، گفت: باید با تفاهم مشکلات را حل کنیم. در این زمینه باید هم محدودیت های بانک مرکزی و سایر نهادهایی که باید تامین مالی کنند و هم شرایط خاص کشور را درنظربگیریم. 

همتی تصریح کرد: اعتقاد من این است که اگر نتوانیم بخش خصوصی را در اقتصاد کشور فعال کنیم و میزان مداخلات دولت در اقتصاد را ادامه بدهیم، به جایی نمی رسیم. 

وی گفت: نوع قیمت گذاری های دستوری، مداخلات موردی سبب شده تا اقتصاد کشور پیش بینی ناپذیر شود و فعالان اقتصادی بیشترین ضرر را ببینند و نتوانند سرمایه گذاری مولد داشته باشند. تمام هدفمان این است که این موانع را رفع کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: این اطمینان را از طرف خودم و سایر همکاران در تیم اقتصادی می دهم که همکاری جدی با بخش خصوصی داشته باشیم و بتوانیم بخش خصوصی را به جایگاه واقعی اش برسانیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما