اخبار روز

اگر غربی ها می خواهند از ناامنی در منطقه جلوگیری کنند، فوراً دست از حمایت از صهیونیست ها بردارند

رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دوری از جنگ و تلاش برای برقراری صلح و امنیت جهانی را یکی از اصول اساسی خود می‌داند، اما در چارچوب معاهدات و قوانین بین‌المللی هرگز در برابر تهدیدها سکوت نخواهد کرد. نقض منافع و امنیت آن.

رئیس جمهور در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر اینکه ایران حق دارد به جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ مناسب دهد، گفت: اگر غربی ها سعی در جلوگیری از ناامنی در منطقه دارند، فوراً از حمله به صهیونیست ها برای حمایت دست بردارند.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان وی بعد از ظهر چهارشنبه به درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که از تشدید تنش ها در منطقه در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی به عنوان نماینده ابراز نگرانی کرد، پاسخ داد. وی خواستار خویشتن‌داری از ایران شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش محوری در برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان و جلوگیری از تنش، ناامنی و جنگ با جنایتکار خود داشته است و اقدامات تروریستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه و همچنین شهادت شهدا، هنیه به عنوان میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران می خواهد آتشی در منطقه روشن کند و متأسفانه آمریکا و کشورهای غربی نیز از آن حمایت کرده اند. این رژیم در ارتکاب جنایات، نسل کشی و ترور به جای محکوم کردن آن.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران حق پاسخگویی مناسب به این اقدامات را برای خود محفوظ می داند، از رفتار منفعلانه آمریکا و کشورهای غربی پس از حمله رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و ترور رئیس جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد. دفتر جنبش حماس در تهران اعلام کرد: آمریکا و کشورهای غربی با رویکردی متناقض و دوگانه از رژیمی حمایت می کنند که به هیچ یک از قوانین و مقررات بین المللی پایبند نیست و مرتکب اعمال جنایتکارانه در منطقه نمی شود. که آماج چنین اعمالی هستند، به عدم واکنش و خویشتن داری می پردازند.

پزشکیان وی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که رژیم صهیونیستی با حمایت سیاسی، مالی، تسلیحاتی و رسانه ای آمریکا و کشورهای غربی دست به نسل کشی، جنایت و ترور بزند، منطقه و جهان ثبات، امنیت و صلح را تجربه نخواهند کرد. وی افزود: اگر آمریکا و کشورهای غربی واقعاً می‌خواهند از جنگ و ناامنی در منطقه جلوگیری کنند، برای اثبات این ادعا، باید فورا دست از فروش سلاح و حمایت از رژیم صهیونیستی بردارند و این رژیم را مجبور به نسل‌کشی و توقف حملات کنند. در غزه و قبول آتش بس.

رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دوری از جنگ و تلاش برای برقراری صلح و امنیت جهانی را یکی از اصول اساسی خود می‌داند، اما در چارچوب معاهدات و قوانین بین‌المللی هرگز در برابر تهدیدها سکوت نخواهد کرد. نقض منافع و امنیت آن.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا