اخبار روز

اگر سرفه دارید از این غذاها خودداری کنید

در حالی که مصرف کافی ویتامین C برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است، میوه های بسیار اسیدی مانند پرتقال برای گلودرد مضر هستند.

سرفه یکی از علائم شایع بیماری های مختلف مانند آلرژی، عفونت، وجود یک عامل تحریک کننده یا سرماخوردگی است. اگر از سرفه های مکرر و خسته کننده رنج می برید، مهم است که به رژیم غذایی خود توجه کنید زیرا برخی از غذاها می توانند وضعیت شما را بدتر کرده و بهبودی شما را طولانی تر کنند.

غذاهایی که در صورت داشتن سرفه باید از آنها اجتناب کنید

اگر سرفه مداوم دارید، از موارد زیر اجتناب کنید:

1. محصولات لبنی

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و بستنی می توانند تولید مخاط را افزایش دهند و سرفه شما را قوی تر و ناخوشایندتر کنند. در عوض، جایگزین های بدون لاکتوز را انتخاب کنید یا چای های گیاهی را برای اثر آرام بخش در نظر بگیرید.

2. غذای شیرین

غذاها و نوشیدنی های شیرین می توانند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و التهاب موجود را بدتر کنند. این کار بدن شما را برای مبارزه با علت سرفه سخت تر می کند. برای تسکین سرفه از مصرف شیرینی جات، نوشیدنی های شیرین و دسر خودداری کنید.

3. غذاهای سرخ شده و چرب

غذاهای سرخ شده و چرب می توانند باعث رفلاکس اسید شوند که گلو را تحریک می کند و سرفه را بدتر می کند. از میان وعده‌های چرب، فست فودها و وعده‌های غذایی بسیار فرآوری شده خودداری کنید و از گزینه‌های سبک‌تر و قابل هضم‌تر مانند سوپ و سبزیجات بخارپز استفاده کنید.

4. غذاهای تند

غذاهای تند مانند فلفل چیلی و سس های تند می توانند گلو را تحریک کرده و سرفه شما را بدتر کنند. اگر غذاهای تند دوست دارید، غذاهای ملایم تری را امتحان کنید یا آن را بنوشید تا سرفه شما برطرف شود.

5. مرکبات

در حالی که مصرف کافی ویتامین C برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است، میوه های بسیار اسیدی مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت می توانند برای گلودرد مضر باشند. در عوض، میوه هایی با اسیدیته کمتر مانند موز، گلابی یا لیمو را انتخاب کنید.

6. کافئین

کافئین همچنین می‌تواند باعث کم‌آبی بدن و خشکی گلو و تحریک بیشتر شود. از مصرف قهوه و نوشیدنی های انرژی زا تا رفع سرفه خودداری کنید و به جای آن از آب، دمنوش های گیاهی یا آب میوه های طبیعی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که واکنش بدن هر فردی به غذاهای خاص متفاوت است. بنابراین، مهم است که به نحوه واکنش بدن خود به مواد مختلف توجه کنید.

اگر متوجه شدید که یک غذای خاص سرفه شما را بدتر می کند، بهتر است تا بهبودی کامل از مصرف آن اجتناب کنید.

هیدراته بمانید، استراحت کافی داشته باشید و غذاها را عاقلانه انتخاب کنید تا سرفه های مکرر شما راحت تر و سریع تر بهبود یابد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا