اخبار روز

اگر راز سوخو 57 فاش شود پوتین به دردسر می افتد!

جنگنده سوخو 57 فلون به عنوان جنگنده نسل پنجم رادارگریز معرفی می شود اما کارشناسان غربی نسبت به این جنگنده بسیار بدبین هستند.

به گزارش بازتاب آنلاین، کارشناسان غربی معتقدند جنگنده Su-57Flon ممکن است یک جنگنده رادارگریز واقعی نباشد. اگرچه توسعه سوخو 57 تقریباً یک دهه به طول انجامید، اما این جنگنده در سال 2020 به تعداد محدود وارد فاز عملیاتی شد.

کارشناسان غربی معتقدند که قابلیت های رادارگریزی این جنگنده اغراق آمیز است و با توجه به سطح مقطع راداری گزارش شده نمی توان آن را در زمره جنگنده های نسل پنجم طبقه بندی کرد.

تا به امروز، سوخو 57 فلون عمدتاً از حریم هوایی روسیه شلیک شده است که کارایی آن را زیر سوال می برد و سؤالاتی را در بین کارشناسان غربی ایجاد می کند که آیا عملکرد این جنگنده با ادعاهای مسکو مطابقت دارد یا خیر.

آیا سوخو 57 فلون واقعاً یک جنگنده رادارگریز است؟

در ماه مارس سال گذشته، ویدئویی از سوخو 57 فلون سازنده روسی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. این ویدئو جنگنده ای را نشان می دهد که محدودیت های طراحی هوانوردی را به چالش می کشد.

سوخو 57 فلون مدت‌هاست که به دلیل فناوری رادارگریز «پیشرفته» آن که از طریق استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی به دست آمده، هدف مقامات روسی بوده است.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، کرملین همچنین ادعا کرده است که سوخو-57 می تواند به سرعت مافوق صوت برسد و در عین حال انواع اهداف هوایی، زمینی و دریایی را منهدم کند.

آیا سوخو 57 یک پروژه تبلیغاتی است؟

با افزایش هیاهوی پیرامون این جنگنده، کارشناسان غربی ادعا می کنند که سوخو سو-57 یک پروژه تبلیغاتی است و مسکو توانایی ساخت جنگنده ای با این ابعاد را ندارد، حتی در تعداد بسیار محدود.

زمان با سوخو 57 مهربان نخواهد بود

این ادعا در تضاد با این واقعیت است که سوخو 57 یک دهه پس از رونمایی از آن دیده نشده است. یک دهه می تواند یک ابدیت برای سکوهای نظامی “پیشرفته” باشد. اهمیت یک دهه در صنعت نظامی را می توان با این واقعیت دریافت که نیروی هوایی ایالات متحده در حال حاضر به سمت بازنشستگی اولین جنگنده برتری هوایی نسل پنجم خود، لاکهید مارتین F-22 Raptor حرکت می کند.

اگر راز سوخو 57 فاش شود پوتین به دردسر می افتد!

زمان با Su-57 مهربان نخواهد بود، حتی اگر آنطور که کارشناسان روسی ادعا می کنند پیشرفته باشد. در واقع، Su-57 را نه به خاطر قابلیت هایش، بلکه به دلیل برنامه توسعه مشکل ساز آن باید در نظر گرفت.

گزارش شده است که مشکلاتی در بدنه سوخو 57 پیدا شده است که نیاز به بازسازی دارد.

طبق گزارشات، مشکلاتی در بدنه اصلی کشف شده است که نیاز به طراحی مجدد نمونه های اولیه دارد.

کریس بولتون، کارشناس هوانوردی، حتی سال گذشته در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: «جنگنده رادارگریز سوخو-57 روسی دارای سطح مقطع راداری قابل مقایسه با F/A-18 Super Hornet است، اما حدود هزار برابر بزرگتر از F-35 است. “

ناوگان فلون روسیه شامل 12 نمونه اولیه در دسته های مختلف است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا