اخبار روز

اگر دولت بعدی ادامه دولت سیزدهم باشد، آیا فاجعه ای برای اقتصاد ایران رخ می دهد؟

به گزارش بازتاب آنلاین، این دیدگاه در وهله اول این است که همراهی افراد مشهور را خالی کند و آنها را جایگزین آنها کند و در گام بعدی دلایلی را ارائه کند که هر روز فشار بر مردم را افزایش دهد.

متأسفانه برخی ساده لوح ها نیز به دلیل شعارهای فریبکارانه خود به بیراهه می روند.

روزنامه اعتماد نوشت: این موضع در صورت تصاحب قدرت ممکن است مانع رشد اقتصادی ایران و احیاناً حرکت آن به ناکجاآباد شود.

به عنوان مثال به 4 محور این نما اشاره شده است. این دیدگاه علم را به طور کلی و اقتصاد و عوامل اساسی آن را نادیده می گیرد و سعی می کند اقتصاد را فریب بزرگی جلوه دهد. به دنبال تهی کردن جامعه از علم است و هر جا که آن علم بتواند به جامعه کمک کند، آن را غیرعلمی می کند و ایده های متحجر پیش علمی را جایگزین آن می کند. مسیری با هدف تخریب پایه های سیاست اقتصادی در کشور. این نگاه مخرب در افکار منتشر شده حامیان آن به وضوح مشهود است.

برخلاف شواهد علمی، آنها سعی می‌کنند تأثیر مثبت روابط اقتصادی خارجی بر رشد و توسعه اقتصادی را انکار کنند و این باور را در میان بگذارند که اگر در پیله خود بمانند و به مهارت، دانش و فناوری کشورهای پیشرفته تکیه نکنند، می‌توانند به آن دست یابند. او یک فناوری جدید را به یکباره و از ابتدا ایجاد کرد و این فناوری رشد اقتصاد را تضمین می کند (همانطور که از ادعاهای برخی می بینیم).

در حالی که علم اقتصاد ثابت کرده است که رشد اقتصادی خوب بدون روابط اقتصادی و تعامل مثبت با سایر کشورها و بدون سرمایه و استفاده از دانش دیگران محقق نمی شود، اما امکانات برای توسعه فناوری بسیار محدود است.

آنها در تلاش هستند تا ایرانیان را وادار به اختراع مجدد چرخ کنند. بدون شک این گفتگو کشور را بیش از پیش در چرخه توسعه قرار خواهد داد. همانطور که در 20 سال گذشته تجربه شده است. این گروه در اظهارات خود تحریم را ناکارآمد و منفی و حتی نعمت می دانند و در مقاطع مختلف آن را ایجاد و گسترش داده اند و هر زمان که سیاستمداران دوراندیش قصد رفع آن را داشته اند همراه با دشمنان این کار را انجام داده اند. این کشور مانع از لغو تحریم شد (همانطور که نمونه هایی از آن را در مناظره ها دیدیم).

تمام تحقیقات علمی نشان داده است که بیشتر مشکلات اقتصادی کشور در 15 سال گذشته ناشی از وجود همین تحریم ها و گسترش آن است. در نیمه دوم دهه 1380 که پرونده ایران به شورای عالی امنیت رفت، جلوی تحریم ها را نگرفتند و به آن به عنوان یک کاغذ نگاه کردند. دیدیم چطور جلوی آنها گرفته شد.

از نظر علم اقتصاد، نیروی کار و سرمایه مهمترین عامل رشد اقتصادی در همه کشورها هستند که آنها آن را انکار می کنند. از یک طرف به فرار مغزها فکر می کنند که سالانه 100 تا 200 میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می کند و سالانه میلیاردها دلار پول نقد از کشور خارج می کند و بدون اطلاع از مفاهیم اولیه لازم، به این دلیل که با این تفکر ما که بهتر است از کشور خارج شوند موافق نیستند و یا به این دلیل واهی که این هم صادرات است از فرار و خروج سرمایه های انسانی و مالی کشور حمایت می کنند. . این امر ایران را از داشتن افراد متخصص و تحصیل کرده محروم می کند تا سرمایه انسانی تربیت شده در ایران بتواند به نفع کشورهای دیگر باشد. این دیدگاه ایران را به سمت خالی و بیهوده ساختن این سرمایه عظیم انسانی سوق می دهد. این یکی یکی از بزرگترین خطرات تحجر، از دست دادن آگاهانه یا ناآگاهانه سرمایه است.

علاوه بر این، این دیدگاه به دنبال نفی ارزش و اثربخشی سرمایه و سرمایه گذاری خارجی در رشد اقتصادی و از این طریق سلب امتیازات ایران است که منجر به رکود اقتصاد ایران و از بین رفتن رشد اقتصادی می شود.

23302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا