گیر افتادن در آسانسور یکی از اتفاقاتی است که ممکن است برای هر یک از ما بیفتد. اما در این مواقع به چه نکاتی توجه کنیم تا مشکلی برای سلامتی مان پیش نیاید؟

در این مقاله قصد داریم راه های موثر فرار از آسانسور را توضیح دهیم.

 

اگر در آسانسور گیر کردید این 5 ترفند کاربردی را انجام دهید

وقتی در آسانسور گیر کرده اید چه باید کرد؟

اگر ناگهان در کابین آسانسور گیر کردید، ابتدا آرامش خود را حفظ کنید. کابین های آسانسور معمولاً با خیال راحت نصب می شوند و احتمال خطرات جدی کم است. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

اگر برق در آسانسور قطع شد، از چراغ قوه گوشی خود استفاده کنید. اما مراقب باشید دائماً آن را روشن نکنید. زیرا ممکن است باتری آن تمام شود.

اگر در آسانسور گیر کردید این 5 ترفند کاربردی را انجام دهید

از زنگ یا آژیر آسانسور استفاده کنید

اگر زنگ آسانسور خراب بود یا کسی بیرون از آسانسور نبود که به ما کمک کند، از تلفن خود برای کمک با آتش نشانی تماس بگیرید.

راه دیگر برای صرفه جویی در زمانی که در آسانسور گیر کرده اید، استفاده از دکمه باز و بسته کردن درب آسانسور است. اغلب اتفاق می افتاد که افراد با فشار دادن این دکمه نجات می یابند.

اگر وقتی در آسانسور گیر کرده اید هیچ یک از موارد بالا کار نمی کند، می توانید شروع به ایجاد سر و صدا کنید. برای این کار می توانید کفش خود را در آورده و در کابین آسانسور به آن ضربه بزنید.

مهمترین نکته ای که در تمام مراحل گیر افتادن در آسانسور باید رعایت کنید این است که از باتری گوشی خود مراقبت کنید زیرا به چراغ قوه آن نیاز دارید و نکته بعدی نشستن در کف کابین است. زیرا تکان دادن بیش از حد می تواند سلامت ما را به خطر بیندازد و باعث سقوط آسانسور شود.

اگر در آسانسور گیر کردید این 5 ترفند کاربردی را انجام دهید

چرا امکان دارد در آسانسور گیر کنیم؟

گیر افتادن در آسانسور نادر است. اما چند دلیل می تواند باعث این اتفاق شود. مثلا :

ممکن است یک نقص فنی در آسانسور رخ دهد که باعث توقف ناگهانی آن و گیرکردن  در داخل آن شود. این عیوب ممکن است مربوط به قطعات الکتریکی، مکانیکی و یا سایر قسمت های آسانسور باشد.

در برخی موارد، در صورت قطعی برق در ساختمان، آسانسور نیز ممکن است دچار قطعی برق شود و همزمان در طبقه خاصی متوقف شود.

در ساعات شلوغی یا در مکان‌هایی که تعداد زیادی از افراد از آسانسور استفاده می‌کنند، آسانسورها ممکن است بیش از حد معمول شلوغ باشند و باعث ایجاد ترافیک در کف شوند.

استفاده نادرست از آسانسور توسط افراد می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند گیرکردن در داخل آسانسور شود. این شامل نیاز به تعمیر و نگهداری منظم، عدم رعایت حداکثر وزن مجاز بالابر و استفاده نادرست از امکانات بالابر می باشد.

اگر در آسانسور گیر کردید این 5 ترفند کاربردی را انجام دهید

سخن آخر

به طور کلی، گیر افتادن در آسانسور ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نقص فنی، قطعی برق، ازدحام بیش از حد و یا خرابی رخ دهد. در صورت بروز چنین شرایطی، مهم ترین نکته این است که گیج نشوید و به کارکنان یا وسیله ارتباطی داخل آسانسور خود توجه کنید تا به شما کمک کنند و وضعیت را اصلاح کنند. علاوه بر این، تعمیر و نگهداری منظم آسانسور نقش مهمی در جلوگیری از بروز این مشکلات دارد.

 

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *