دانستنی ها

اگر تمام روز بایستید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

چند بار شنیده اید که بی تحرکی و کم تحرکی منجر به انواع بیماری ها می شود؟ پس آیا این بدان معناست که خوب است تمام روز سرپا بایستید؟ چقدر باید بایستید؟ همانطور که نشستن طولانی مدت برای سلامتی مضر است، ایستادن و ایستادن طولانی مدت نیز برای سلامتی مضر است.

به گزارش سلامت نیوز، ایستادن تمام روز باعث می شود که جاذبه بر علیه شما کار کند. وقتی می ایستید، جاذبه همه چیز را در بدن شما به سمت پایین می کشد. اگرچه جاذبه شما را محکم روی زمین نگه می دارد. با این حال، جریان خون در قسمت پایین تنه شما افزایش می یابد و بر گردش خون شما تأثیر منفی می گذارد. بنابراین فشار زیادی به بدن شما وارد می شود.

ایستادن برای ساعات طولانی می تواند به پاهای شما آسیب برساند و باعث تورم و خستگی شود. از سوی دیگر، ایستادن زیاد بر سیستم ها و اندام های مختلف بدن تأثیر می گذارد. از نقایص اسکلتی گرفته تا آسیب سیستم لنفاوی.

ساعت های طولانی ایستادن چه تاثیری بر سلامتی شما دارد؟

از انسان های اولیه تا خردمندان امروزی، ایستادن مطلوب ترین حالت بدن بوده است. اما نکته مهم این است که همه چیز بستگی به مدت زمان ایستادن شما دارد. برخی از مشکلات رایج که می تواند در اثر ایستادن طولانی مدت ایجاد شود: کمردرد سفتی گردن و شانه. واریس خستگی عضلات تورم پاها. درد پا درد پاشنه

چند ساعت در روز ایستادن ایمن است؟

به گفته دانشمندان و کارشناسان، ایده آل این است که حدود 15 دقیقه در ساعت بایستید. از سوی دیگر، تعدادی از مطالعات نشان می دهد که ایستادن به مدت نیم ساعت در هر ساعت مفید است.

تحقیقات نشان می دهد که ایستادن به مدت دو ساعت یا بیشتر می تواند باعث ایجاد ناراحتی در بدن شود و بر وضعیت روحی فرد تأثیر بگذارد. بنابراین ایستادن بیش از نیم ساعت به ازای هر ساعت نشستن باعث ایجاد مشکل می شود.

آیا ایستادن سالم تر از نشستن است؟

ایستادن بهتر از نشستن است، اما هیچ کدام توصیه نمی شود. زیرا در نهایت، همه چیز به مدت زمان نشستن یا ایستادن شما بستگی دارد. نکته مهم حفظ تعادل مناسب بین این دو موقعیت است.

بیشتر مکالمات در محل کار در حالت نشسته اتفاق می افتد. اما شواهد نشان می دهد که اکثر کارگران خط تولید و کارمندان بانک ساعت ها ایستاده اند. نشستن زیاد باعث ضعیف شدن پاها، ایجاد مشکلاتی در لگن و ایجاد واریس می شود.

از این منظر، ایستادن زیاد و عدم تحرک بیش از 8 ساعت می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در عضلات پا، وریدها و تاندون ها شود.

مقایسه ایستادن و نشستن در محل کار

اثرات نشستن

خود نشستن مشکلی نیست، مهم این است که چقدر بنشینید و در چه وضعیتی باشید. ساعات نشستن به این معنی است که شما حرکت نمی کنید.

اثرات خوب نشستن این به شما کمک می کند تا وضعیت صحیح بدن را حفظ کنید. برای جلوگیری از فشار بر عضلات پشت و ستون فقرات مفید است.

اثرات بد نشستن به عضلات بزرگ پاها فشار آورده و آنها را ضعیف می کند. ممکن است لخته خون تشکیل شود. عضلات فلکسور لگن کوتاه می شوند و مشکلاتی در لگن ایجاد می شود. نشستن اشتباه باعث مشکلات کمر، آسیب به بافت های نرم و دیسک می شود

برای نشستن در محل کار خود از صندلی های اداری و پزشکی استفاده کنید.

اثرات ایستادن

ایستادن خطرناک است و از نظر عملکرد بدن عوارض دارد.

اثرات خوب ایستادن ایستادن بعد از چند ساعت نشستن قطعا مفید است و به گردش خون بدن کمک می کند. ضربان قلب را افزایش می دهد و ریه ها را نیز پر می کند. فشار روی کمر و پشت را از بین می برد. به چشم ها آرامش می دهد. این اجازه می دهد تا برخی از حرکت عضلات پا و مفاصل. ایستادن بیشتر از نشستن کالری می سوزاند

اثرات بد ایستادن ایستادن طولانی مدت در یک وضعیت باعث ایجاد مشکلاتی در عضلات پا و تاندون ها می شود و منجر به نارسایی مزمن وریدی می شود. باعث کمردرد و خستگی می شود. طبق تحقیقات 15 تا 30 دقیقه ایستادن مفید است. ایستادن و راه رفتن نیز مفید است.

توصیه هایی برای افرادی که تمام روز روی پا هستند. وضعیت بدن خود را به طور منظم تغییر دهید. برای مدت طولانی بی حرکت نمانید و مرتباً موقعیت خود را تغییر دهید. به این معنی نیست که همیشه حرکت کنید، اما تغییر موقعیت حرکت باعث می شود وزن بدن به درستی توزیع شود و به گردش خون کمک کند.. بدن خود را تا حد امکان کشش دهید. به شدت توصیه می شود برای جلوگیری از استرس روی پاها استراحت های مکرر داشته باشید.

استراحت و حرکات کششی به بهبود گردش خون و رفع سفتی عضلات کمک می کند. وقتی در خانه هستید، یک توپ تنیس یا بطری آب را زیر پای خود بغلتانید. هنگام استراحت در خانه، کف پاهای خود را با استفاده از توپ تنیس یا بطری آب ورزش دهید. توپ را زیر پای خود قرار دهید و آن را به جلو و عقب بچرخانید تا فشار روی کف پا و انگشتان پا کم شود.

کفش راحت و مناسب بپوشید. کفش راحتی انتخاب کنید که در حالت ایستاده از بدن شما حمایت کند. لزوماً نیازی به پوشیدن کفش طبی ندارید، فقط هر کفشی را بپوشید که برای شما راحت است. به طور کلی، کفشی که می پوشید باید نرم و انعطاف پذیر باشد، پاشنه آن کمتر از 5 سانتی متر باشد، باید پای شما را در برابر ضربه ها نگه دارد، انگشتان پا حرکت کنند و قسمت پاشنه آن راحت باشد.

صحبت را پیاده کنید. راه رفتن در حین صحبت به معنای حرکت دادن پاها بدون نیاز به ثابت ماندن برای مدت طولانی است.

روی سطوح سخت قرار ندهید. ایستادن روی سطوح چوبی، پلاستیکی یا فوم به جذب بخشی از فشار و حمایت از مفاصل و استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید زیر پای خود یک حصیر یا فوم قرار دهید تا بتوانید در حالت ثابت روی سطح نرم‌تری بایستید.

ورزش کنید و بدن خود را کشش دهید. ورزش و کشش بهترین راه برای بهبود گردش خون هستند. تمرینات قدرتی و مقداری کشش عضلات شما را تقویت می کند و پس از ساعت ها ایستادن کمتر احساس ناراحتی می کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا