دانستنی ها

عوارض نخوردن تخم مرغ!

شکی نیست که تخم مرغ فواید زیادی برای سلامتی ما دارد، مانند بهبود سلامت چشم، کمک به تناسب اندام و تامین مواد مغذی مختلف مانند پروتئین و اسیدهای امگا 3. با این حال، تحقیقات می گوید که تخم مرغ برای بدن مضر است، در ادامه در این مورد خواهیم آموخت.

1- یبوست

تخم مرغ سرشار از پروتئین است اما فاقد فیبر است که به سیستم گوارشی کمک می کند. کمبود فیبر منجر به یبوست می شود، بنابراین اگر تخم مرغ را به تنهایی بخورید ممکن است برای رفتن به توالت مشکل داشته باشید. بنابراین بهتر است تخم مرغ را همراه با غذاهای غنی از فیبر مانند اسفناج و گوجه فرنگی مصرف کنید. با این روش یک املت خوشمزه برای صبحانه درست کنید.

2- کوتاه شدن طول عمر

تحقیقات نشان می دهد که حذف کامل تخم مرغ از رژیم غذایی می تواند طول عمر را افزایش دهد زیرا زرده تخم مرغ حاوی کلسترول بالایی است. مهم نیست در چه سنی هستید، با مصرف بیشتر تخم مرغ خطر ابتلا به آن افزایش می یابد، اما اگر بیش از یک تخم مرغ در هفته نخورید، احتمالاً ایمن هستید.

اما همیشه راهی برای تغذیه سالم وجود دارد. برای داشتن شانس زندگی طولانی تر، می توانید تخم مرغ را با غذاهای گیاهی مانند آجیل، پاستا و نان جایگزین کنید.

3- جوش

یکی از دلایل آکنه افزایش سطح هورمون پروژسترون در بدن است که همان هورمونی است که تخمک را اشباع می کند. بدن ما این هورمون را به طور طبیعی تولید می کند، بنابراین با مصرف تخم مرغ، پروژسترون بیشتری به بدن خود می دهید. بنابراین، اگر ناگهان آکنه جدید روی صورت شما ظاهر شد، بهتر است در مصرف تخم مرغ تجدید نظر کنید. اما اگر به طور مرتب تخم مرغ می خورید اما آنها را نمی پزید، احتمالاً به این دلیل است که تخم مرغ کافی ندارید.

4- بیماری قلبی

به طور کلی افراد سالم می توانند حدود 7 تخم مرغ بدون ایجاد مشکلات قلبی بخورند و مصرف این مقدار تخم مرغ ممکن است برای شما مفید باشد زیرا خطر سکته مغزی را کاهش می دهد و بینایی را بهبود می بخشد.

با این حال، اگر مشکل قلبی مانند دیابت دارید، مصرف این مقدار تخم مرغ ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. یک مطالعه همچنین نشان داد که مردانی که بیش از یک تخم مرغ در روز مصرف می کنند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند. بنابراین، قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی خود باید با پزشک خود مشورت کنید.

5- نفخ

تخم مرغ می تواند یک صبحانه عالی باشد، اما اگر بدن شما به تخم مرغ حساس باشد، این امکان پذیر نیست. اگر می‌پرسید چرا بعد از خوردن تخم‌مرغ احساس نفخ می‌کنید یا گاز دفع می‌کنید، بهتر است قبل از ادامه مصرف روزانه تخم‌مرغ، آزمایش آلرژی بدهید.

ناسازگاری با تخم مرغ به این معنی است که بدن شما نمی تواند برخی از مواد موجود در تخم مرغ را به درستی هضم کند و ممکن است برخی از آنزیم هایی که می توانند این مواد را تجزیه کنند را از دست داده باشد. این نه تنها باعث نفخ می شود، بلکه می تواند باعث درد معده، سردرد و گرفتگی عضلات نیز شود.

منبع: روزیاتو

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا