دانستنی ها

اگر این علائم را دارید، کمبود منیزیم دارید.

منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که در بیش از 300 واکنش شیمیایی در بدن شرکت می کند و به طیف گسترده ای از عملکردهای مهم کمک می کند. این به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد و بیشتر افراد از طریق رژیم غذایی خود منیزیم کافی دریافت می کنند.

با این حال، به گزارش اطلاعات آنلاین، برخی از افراد زمانی که قادر به مصرف یا حفظ مقادیر کافی منیزیم رژیم غذایی به دلیل عوامل سبک زندگی، داروهایی که مصرف می‌کنند یا شرایط سلامت زمینه‌ای ندارند، دچار کمبود منیزیم می‌شوند.

شایع ترین علائم کمبود منیزیم ممکن است اولین قدم در تشخیص مشکل قبل از مشورت با پزشک باشد. برخی ویتامین ها و مواد معدنی و منیزیم وجود دارد که بدن شما نمی تواند بدون آنها زندگی کند. یکی یکی از مواد معدنی است.

ریچارد اسکنلان، آسیب شناس بالینی و رئیس شورای کالج آسیب شناسان آمریکایی (CAP) توضیح می دهد: “منیزیم عنصری است که مانند سدیم و کلسیم، برای حفظ سلامت بدن شما ضروری است.” منیزیم برای حفظ عملکرد طبیعی قلب و ریه و همچنین کنترل فشار خون و سایر عملکردهای مغز و سیستم عصبی مهم است.

مؤسسه ملی سلامت (NIH) اضافه می کند که منیزیم به تنظیم قند خون، عملکرد ماهیچه ها و رشد پروتئین، استخوان و DNA کمک می کند. در اینجا هفت علامت وجود دارد که در مورد کمبود منیزیم در بدن هشدار می دهد:

خستگی

میگرن

ریتم غیر طبیعی قلب

تهوع و استفراغ

گرفتگی و ضعف عضلانی

اختلال سیستم ایمنی

بی حسی یا گزگز در پاها یا دست ها

اسکنلان می‌گوید اگر رژیم غذایی سرشار از چربی، غذاهای سرخ‌شده و شکر دارید و شامل آجیل، دانه‌ها، سبزیجات برگ سبز، غلات کامل و حبوبات نمی‌شود، ممکن است در مقطعی دچار کمبود منیزیم شوید. افرادی که نمی توانند غذا را به اندازه کافی بپزند ممکن است دچار کمبود منیزیم باشند. او هشدار می دهد که اگر به طور منظم الکل مصرف کنید، ممکن است منیزیم را نیز از دست بدهید، زیرا می تواند جذب منیزیم را مهار کند و باعث تکرر ادرار شود.

اسهال مزمن می تواند سطح منیزیم و همچنین مشکلات کلیوی را کاهش دهد. اگر کلیه های شما به درستی کار نمی کنند، ممکن است بدن شما از جذب مجدد منیزیم جلوگیری کند. افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده نیز ممکن است کمبود منیزیم را تجربه کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا