اخبار روز

اگر از تهران بروی فرود می آیی


به گزارش پی ام آپ، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبات این کمیسیون در حوزه مسکن گفت: با تصویب کمیسیون دسترسی به مسکن 12 سال تا پایان برنامه در نظر گرفته شد. که نسبت به پیشنهاد دولت واقع بینانه تر بود. باید 15 درصد از ساخت مسکن تا پایان برنامه صنعتی باشد و هر سال 300 هزار مسکن حمایتی، 200 هزار مسکن روستایی، 100 هزار خانه فرسوده و 400 هزار نوع خانه ساخته شود تا یک میلیون مسکن در سال جاری محقق شود. برنامه هفتم توسعه

وی یکی از مهمترین مصوبات تجمیع را تغییر راهبرد کشور در حوزه مسکن یعنی توسعه افقی به جای توسعه عمودی عنوان کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی موظف شد حداقل 0.2 درصد اضافه کند. مساحت زمین به ظرفیت سکونتگاه های شهری و روستایی که مربوط به حداکثر تراکم بیش از 60000 نفر است که طبیعتاً شامل تهران و برخی کلانشهرها نمی شود. با این سیاست به جای اعتلای و توسعه عمودی به سمت توسعه افقی حرکت می کنیم.

وی افزود: اگر فردی مهاجرت معکوس یعنی از تهران به شهرهای زیر 60 هزار نفر را انجام دهد، شرط اقامت پنج ساله برای واگذاری زمین به این افراد نیز حذف شده است. همچنین کمیسیون در خصوص اعطای مسکن به زوج‌های جوان مصوباتی را صادر کرد و برای ساخت مسکن به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شد. وزارت مسکن باید با تغییر کاربری، مسکن پرسنل نیروی انتظامی را تامین کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه همچنین گفت: روند بررسی لایحه برنامه هفتم مبتنی بر مردمی شدن اقتصاد و کاهش اموال دولتی و توجه به وضعیت موجود است. مردم و تصریح کرد: به عنوان مثال بحث امکان مشارکت بخش های تعاونی خصوصی در صنایع بالادستی نفت از طریق اهرم صندوق توسعه، ترجیح شرکت های ملی به ویژه پتروشیمی ها با توجه به طرح های اکتشاف و استخراج میادین نفتی و الزام دولت به تحویل سهام آن به استثنای موارد اصل 44 قانون اساسی در مصوبات تلفیق شده است.

به گفته زنگنه، در مصوبات تلفیق مواردی مانند الزام دولت به واگذاری سهام شرکت ها و واگذاری بسیاری از فعالیت های واسطه ای، بهره وری و مدیریت مراکز ورزشی و فرهنگی و مواردی مانند حوضچه ها و سفره های زیرزمینی وجود دارد. مدیریت آن را به پروژه های مشارکت دولتی و خصوصی واگذار می کند و مشارکت 100 درصدی و کامل را در انجمن های تخصصی می دهد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا