اخبار روز

اگر آمریکا واقعاً می خواهد از جنگ جلوگیری کند، باید فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به همتای ایرانی خود گفت: چرخه انتقام باید شکسته شود.

به گزارش عصر ایران، کاخ الیزه (ریاست جمهوری فرانسه) در بیانیه ای اعلام کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه با مسعود همتای ایرانی خود تماس گرفت. پزشکیان او گفت که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه انجام خواهد داد.

مکرون در آن تماس تلفنی گفت که ایران باید از طرف‌های بی‌ثبات‌کننده‌ای که از آن حمایت می‌کند، حداکثر خویشتن‌داری را بخواهد تا از افزایش تنش‌ها جلوگیری کند.

مسعود همچنین در سایت دفتر ریاست جمهوری ایران گزارش داد پزشکیان رئیس جمهور در این تماس تلفنی گفت: آمریکا و کشورهای غربی با رویکردی متناقض و دوگانه از رژیمی حمایت می کنند که به هیچ یک از قوانین و مقررات بین المللی پایبند نیست و در منطقه مرتکب اعمال مجرمانه نمی شود. برخی از کشورها نیز.”

سایت دفتر ریاست جمهوری ایران ادامه داد: ظهر امروز چهارشنبه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با دفاتر سیاسی جنبش حماس، به شهادت رسید و از ایران خواستار خویشتنداری شد.

پزشکیان وی در این تماس تلفنی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش محوری در برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان و جلوگیری از تنش، ناامنی و جنگ داشته است، اما رژیم صهیونیستی با جنایتکار و تروریست خود. اقدامات علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه و همچنین ترور شهید هنیه به عنوان میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران با هدف شعله ور کردن آتش در منطقه است و متاسفانه آمریکا و کشورهای غربی از آن حمایت کرده اند. این رژیم با ارتکاب جنایات، نسل کشی و ترور به جای محکوم کردن آنها.

در سایت ریاست جمهوری در ایران آمده است: رئیس جمهور تاکید کرد که بر اساس رفتار منفعلانه آمریکا و کشورهای غربی در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران، حق پاسخگویی مناسب به این اقدامات ایران را برای خود محفوظ می دارد. ایران در دمشق و ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران از رژیمی حمایت می‌کند که به هیچ قانون و مقررات بین‌المللی پایبند نیست و جلوی اقدامات جنایتکارانه را نمی‌گیرد منطقه رویکردی متناقض و دو جانبه را در پیش گرفته و متأسفانه کشورهای متاثر از چنین اقداماتی را به عدم واکنش و خویشتنداری فرا می‌خواند.

دکتر پزشکیان وی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که رژیم صهیونیستی با حمایت های سیاسی، مالی، تسلیحاتی و رسانه ای آمریکا و کشورهای غربی به راحتی دست به نسل کشی، جنایت و تروریسم بزند، منطقه و جهان ثبات، امنیت و صلح را تجربه نخواهند کرد. وی افزود: اگر آمریکا و کشورهای غربی واقعاً خواهان جلوگیری از جنگ و ناامنی در منطقه هستند، برای اثبات این ادعا، فوراً دست از فروش سلاح و حمایت از رژیم صهیونیستی بردارند و این رژیم را مجبور به پایان دادن به نسل‌کشی و حمله به غزه کنند. یک آتش بس

رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دوری از جنگ و تلاش برای برقراری صلح و امنیت جهانی را یکی از اصول اساسی خود می‌داند، اما در چارچوب معاهدات و قوانین بین‌المللی هرگز در برابر تهدیدها سکوت نخواهد کرد. نقض منافع و امنیت آن.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا