اخبار روز سینما جهان

اکران «کیک محبوب من» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، پنجاه و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «کارلووی واری» KVIFF با نمایش فیلم «مردگان درد نمی کنند» به نویسندگی و کارگردانی ویگو مورتنسن در جمهوری چک آغاز به کار کرد.

با اکران فیلم «مردگان صدمه نمی زند» دومین فیلم ویگو مورتنسن کارگردان آمریکایی و با حضور سولی مک لئود بازیگر معروف بازیگر اصلی این فیلم، برخی از اعضای هیئت داوران اصلی مسابقه “توپ کریستال” از جمله؛ “کریستین واچون” تهیه کننده مستقل و قدیمی آمریکایی، “جفری راش” بازیگر استرالیایی و… پنجاه و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری شب گذشته جمعه 8 تیر در این ماه (28 ژوئن 2024) در سالن سینمای هتل “ترمال” در شهر کارلووی واری افتتاح شد.

جایزه “رئیس جشنواره” به ویگو مورتنسن بازیگر و کارگردان آمریکایی

در ادامه این مراسم، ویگو مورتنسن، بازیگر، کارگردان و موسیقیدان، جایزه «رئیس جشنواره» را از دست یری بارتوشکا، مدیر جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری دریافت کرد و به زبان چک گفت: دریافت جایزه در جشنواره فیلم کارلووی. واری برای من افتخار بزرگی است. این یک جشن بزرگ سینمایی است. همچنین از مسئولین این جشنواره برای انتخاب «مرده درد نمی کنند» در مراسم افتتاحیه تشکر می کنم. ما بسیار خوشحالیم که داستان فیلم خود را به شما نشان می دهیم.

اعضای هیئت داوران بخش رقابتی اصلی “توپ کریستال”

اعضای هیئت داوران بخش مسابقه اصلی کریستال گلوب پنجاه و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری عبارتند از: کریستین واچون، تهیه‌کننده از آمریکا، جفری راش، بازیگر استرالیایی، سجون سیون، فیلم‌نامه‌نویس و نویسنده از ایسلند، الیشکا کرنکوا، بازیگر زن جمهوری چک، و گابور ریس، کارگردان، فیلمنامه نویس و آهنگساز اهل مجارستان.

اعضای هیئت داوران بخش رقابتی “پروکسیما”.

همچنین اعضای هیئت داوران بخش رقابتی پروکسیما در این رویداد معتبر و درجه یک سینمای جهان عبارتند از: خانم بیانکا بالبوئنا، تهیه کننده از فیلیپین، ووتر یانسن، پخش کننده فیلم از هلند، خانم آدلا کومرزی آدلا کومرزی، کارگردان از جمهوری چک، محمد کردوفانی، کارگردان از سودان، و دانیلا میشل، کارگردان هنری از مکزیک.

اکران «کیک مورد علاقه من» به کارگردانی بهتاش سناییها و مریم مقدم

در پنجاه و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری، فیلم سینمایی «کیک محبوب من» به کارگردانی «بهتاش سنایی‌ها» و «مریم مقدم» محصول ایران، فرانسه، سوئد و آلمان به نمایش درآمد. در آخرین حضور بین المللی خود در روزهای 8، 9، 13 و 16 تیر این ماه (28 و 29 ژوئن و 3 و 6 ژوئیه 2024) در بخش غیر رقابتی “افق ها” نمایش داده می شود.

اکران فیلم «سرزمین برادران» ساخته کارگردانان ایرانی

همچنین در این رویداد هنری معتبر، فیلم سینمایی «در سرزمین برادران» به کارگردانی علیرضا قاسمی و رها امیرفضلی محصول ایران، فرانسه و هلند برای اولین بار در اروپا در روزهای دوازدهم، چهاردهم و شانزدهم به نمایش درمی آید. . تیر این ماه (2، 4 و 6 ژوئیه 2024) در بخش غیر رقابتی “نمایش های ویژه” اکران می شود.

جایزه «رئیس جشنواره» به «ایوان تروجان» بازیگر برجسته چک

در مراسم اختتامیه پنجاه و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «کارلووی واری»، جایزه «رئیس جشنواره» برای سهم برجسته در سینمای چک به ایوان تروجان، بازیگر سرشناس این کشور اهدا می شود. او یکی او را یکی از محبوب ترین بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر در ربع قرن اخیر جمهوری چک می دانند.
جایزه «کارگردان جشنواره» به بازیگران، کارگردانان و تهیه‌کنندگانی اعطا می‌شود که سهم بسزایی در پیشرفت سینما و سینما، نه تنها در کشورشان، بلکه در سراسر جهان داشته‌اند.

بزرگداشت تعدادی از چهره های شناخته شده سینمای جهان

در ایام جشنواره فیلم «کارلوی واری» و در بخش بزرگداشت این رویداد سینمایی؛ تعدادی از چهره های شناخته شده سینمای جهان از جمله؛ نیکول هولوفسنر بازیگر، کارگردان و نویسنده آمریکایی، فرانسین میسلر تهیه کننده و افسر بازیگران آمریکایی و همچنین کلایو اوون بازیگر بریتانیایی تجلیل و جایزه «رئیس فستیوال» را دریافت خواهند کرد.

کارلووی واری یکی یکی از معتبرترین جشنواره های اروپای مرکزی و شرقی

جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری یکی یکی از معتبرترین جشنواره های اروپای مرکزی و شرقی یکی این جشنواره یکی از قدیمی ترین جشنواره های فیلم در جهان محسوب می شود. که پنجاه و هشتمین دوره آن به ریاست یری بارتوشکا با مدیریت اجرایی کریستوف موچا و مدیریت هنری کارل اوچ از هشتم تا شانزدهم خواهد بود. تیر این ماه (28 ژوئن تا 6 جولای 2024) در سینماهای هتل ترمال از جمله؛ سالن کنگره، تالار بزرگ و سینماهای A، B و C و همچنین سینماهای دراهومیرا، تئاتر کارلووی واری، چاس، تئاتر هوسووکا، سینمای پیپ و سینما Lázně III در شهر کارلووی واری جمهوری چک برگزار می شود.

بزرگداشت صدمین سالگرد مرگ “فرانتس کافکا”

در این رویداد معتبر سینمای جهان، 12 فیلم در بخش رقابتی اصلی “کریستال گلوب” و 12 فیلم در بخش رقابتی “پروکسیما” و همچنین بخش های مختلف غیر رقابتی از جمله؛ 10 فیلم در بخش «نمایش‌های ویژه»، 50 فیلم در بخش «افق»، 17 فیلم در بخش «تصور کن»، 17 فیلم در بخش «نسل آینده سینمای اروپا» در قاب‌های آینده، 12 فیلم در بخش «خارج از گذشته، 5 فیلم در بخش “نمایش های نیمه شب”، 22 فیلم در بخش “کافکا و سینما”، 7 فیلم در بخش بزرگداشت تعدادی از چهره های مشهور سینمای جهان از جمله؛ نیکول هولوفسنر، بازیگر، کارگردان آمریکایی. و نویسنده، فرانسین میسلر، تهیه کننده و بازیگر آمریکایی، ویگو مورتنسن، بازیگر و کارگردان آمریکایی، کلایو اوون، بازیگر بریتانیایی، ایوان تروجان بازیگر چک ایوان تروجان و… روی پرده خواهند رفت.

۲۴۵۲۴۵

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا