اخبار روز سینما

اکران سراسری فیلم های «مست عشق» و «سال گربه» با اکران خداحافظی طولانی مدت با شهاب و پارسا به پایان می رسد

اکران فیلم های «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و «سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی زاده چهارشنبه بیست و چهارم. مرداد ماه به پایان می رسد تا شاهد خداحافظی شهاب حسینی، پارسا پیروزفر و بهرام افشاری از اکران باشیم، هرچند که خداحافظی او موقتی است و به زودی با دو فیلم «هفتادی» و «مرد عینکی» بازخواهد گشت.

به گزارش بازتاب آنلاین، بر اساس اعلام شورای صنفی، دو فیلم «مست عشق» و «سال گربه» چهارشنبه بیست و چهارم اکران می شود. مرداد ماه به اکران داخلی خود پایان می دهد و اکران آن تنها در گروه سینمایی فرهنگ ادامه خواهد داشت.

«مست عشق» امسال فروش قابل توجهی در گیشه داشت.

«مست عشق» که می توان از آن به عنوان پدیده اکران امسال یاد کرد، سرانجام پس از چندین سال بلاتکلیفی، اکران سراسری خود را از ۱۴ اردیبهشت ماه ماه امسال آغاز کرد. از آنجایی که این فیلم به بخشی از زندگی شاعران بزرگ ایران زمین مولانا و شمس تبریزی و حضور ستارگانی چون پارسا پیروزفر و شهاب حسینی در نقش این دو شاعر می پردازد، از این فیلم استقبال قابل توجهی شد. از بینندگان و موفق شد در طول اکران خود بیش از 2 میلیون بیننده برای جذب سالن های سینما به دست آورد. این فیلم با رسیدن به مرز 120 میلیارد تومب توانست عنوان پرفروش ترین فیلم غیرطنز سینمای پس از انقلاب را از آن خود کند. پس از اکران فیلم مست عشق، پارسا پیروزفر و شهاب حسینی برای مدتی طولانی از اکران سینما خداحافظی می کنند. از آنجایی که در سال های اخیر مشغول بازی در سریال های خانگی بوده اند و فیلمی آماده نمایش ندارند، زمان این خداحافظی مشخص نیست.

اولین اکران فیلم ها
«سال گربه» در گیشه شروع خوبی داشت، اما خیلی زود سقوط کرد.

فیلم کمدی «سال گربه» به کارگردانی مصطفی تقی زاده دیگر فیلمی است که اکران آن همزمان با ماست عشق به پایان می رسد. این فیلم از 22 فروردین ماه روی پرده آمد و در هفته های اول فروش بسیار خوبی داشت اما با اکران مست عشق فروش آن آرام آرام کاهش یافت. دومین فیلم مصطفی تقی زاده موفق شد 64 میلیارد پلان بفروشد و یک میلیون و 175 هزار بیننده را به خود جذب کند. با پایان اکران مردمی سال گربه، بهرام افشاری به طور موقت از مجموعه فیلم خداحافظی می کند. او دو فیلم «هفتاد سی» و «مردان عینکی» را در دستور کار دارد.

شورای صنفی نمایش با اعلام پایان اکران سراسری مست عشق و سال گربه از عقد قرارداد برای نمایش 4 فیلم جدید خبر داد. بر اساس اعلام این شورا، فیلم های «قلب رقه»، «سفر پرماجرا» و «خانه بطری» از چهارشنبه بیست و چهارم اکران می شود. مرداد آنها ماه راه اندازی ملی خود را آغاز می کنند. فیلم «باغ کیانوش» نیز برای اکران امضا کرده و به زودی وارد چرخه اکران می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا