اخبار روز سینما

اکبر احمدی بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

ایسنا: اکبر احمدی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر شب گذشته بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

اکبر احمدی که سابقه حضور در مجموعه های تلویزیونی «ولایت عشق»، «مختارنامه»، «شاهگوش»، «دندون طلا»، «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» را در کارنامه خود داشت، شب دوم آذر وی بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

احمدی در سال 1333 در تهران به دنیا آمد. او در کودکی با سعید کنگرانی همکلاسی بود. او از اواخر دهه 1950 وارد عرصه هنر حرفه ای شد و در تئاترهای «پرومته در زنجیر» و «آن زمان خواهد آمد» بازی کرد.

احمدی در سال 61 در سریال «همشهری» به کارگردانی مسعود فروتن جلوی دوربین رفت و اولین حضور تلویزیونی خود را به ثبت رساند.

وی در سال ۱۳۶۲ با ایفای نقش در فیلم «پرونده» به کارگردانی مهدی صباغ زاده وارد سینما شد.

این هنرمند فقید در آثاری چون «چشم شیشه ای»، «مجسمه»، «هفت گذر»، «شب روباه»، «پایان بازی»، «فری»، «شام عروسی»، «عروسک»، «راه رفتن روی خطوط» . و «آزادی مشروط» تحت تأثیر قرار گرفت.

احمدی در مجموعه های تلویزیونی بسیاری از جمله «بازگشت پرستوها»، «ولایت عشق»، «باران عشق»، «خوش رکاب»، «روشن تر از سکوت»، «مامان»، «صبح»، « اولین شب خاموش، «کارآگاهان»، «یک مشت عقاب»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «آمارت پدری»، «دختران حوا»، «مختارنامه»، «سرزمین کوهن» و «سلمان فارسی» نقش‌هایی را ایفا می‌کنند. این هنرمند فقید در مجموعه های تلویزیونی «شاهگوش» و «دندون طلا» نیز حضور داشت.

احمدی بعدازظهر پنجشنبه 11 آذر 1402 بر اثر ایست قلبی در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا