اخبار روز

اوکراین با خودروها و موشک های آمریکایی به روسیه حمله کرد

مقامات آمریکایی اعتراف می کنند که اوکراین از تجهیزات و تسلیحات اهدایی ایالات متحده در حملات خود در عمق خاک روسیه استفاده کرده است، اما معتقدند که کی یف تعهدات خود را در مورد این سلاح ها نقض نکرده است.

به گزارش ایسنا، رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات این کشور گزارش دادند که اوکراین در حمله خود به خاک روسیه که از منطقه کورسک آغاز شد، از سلاح و خودروهای آمریکایی استفاده کرده است. تصاویری که روز سه شنبه توسط رویترز منتشر شد، خودروهای هاموی ساخت آمریکا را نشان می دهد که توسط نیروهای اوکراینی برای حمله به خاک روسیه استفاده می شود.

به گزارش سی ان ان، ایالات متحده از نزدیک نحوه استفاده اوکراین از سلاح های اهدایی ایالات متحده برای حمله به خاک روسیه را زیر نظر دارد تا اطمینان حاصل کند که کی یف با محدودیت های کاخ سفید در مورد استفاده از تسلیحات آمریکایی عمل می کند.

به گفته مقامات آمریکایی، اوکراین نیز در این عملیات از سامانه های پرتاب موشک هایمارس استفاده کرده است. با این حال، مقامات ادعا می کنند که این پرتابگرها به خاک روسیه منتقل نشده اند، بلکه برای استفاده از موشک های دوربرد از داخل اوکراین علیه اهدافی در عمق خاک روسیه استفاده شده اند.

وزارت دفاع روسیه نیز روز پنجشنبه ویدئویی را منتشر کرد که در آن یک موشک انداز هیمارس به سمت مواضع روسیه در منطقه جنگلی کمتر از پنج مایلی مرز روسیه و اوکراین شلیک می کند. با این حال، مقامات آمریکایی گفتند که هیچ تغییری در محدودیت های اعمال شده توسط واشنگتن در استفاده از موشک های دوربرد Atcom ایجاد نشده است.

سی ان ان با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی و روسی نیز گزارش داد که در این عملیات از تانک ها و خودروهای جنگی آمریکایی مانند استرایکر و کوگار استفاده شده است. نیروهای روسیه پیش از این تصاویری از انهدام این خودروهای ساخت آمریکا منتشر کرده بودند.

ایالات متحده مدعی است که اگرچه اوکراین در حمله به خاک روسیه از تسلیحات و تجهیزات آمریکایی استفاده کرده است، اما این اقدام نقض محدودیت‌های اعمال شده توسط ایالات متحده در استفاده از این سلاح‌ها علیه روسیه نیست و کی‌یف جزئیات مربوط به آن را رعایت کرده است. تعهدات آن

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا